|
| sprøgsmål : Fra : Moller |
Dato : 22-06-04 09:18 |
|
Hejsa,
hvilken knallerter har skivebremse for eller bag,hvor den aktiveres via
kabel ? altså en ren mekanisk løsning.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Hekto (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 22-06-04 09:47 |
|
Moller wrote:
> Hejsa,
>
> hvilken knallerter har skivebremse for eller bag,hvor den aktiveres
> via kabel ? altså en ren mekanisk løsning.
>
Velo 5000 ... havde! ... på baghjulet.
Stort set alle pocketbikes, og flere cykler ... hvis det bare er en
bremse du skal bruge?
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Moller (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-06-04 09:56 |
|
Hekto wrote:
> Stort set alle pocketbikes, og flere cykler ... hvis det bare er en
> bremse du skal bruge?
Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
skivebremsen.
Nå, men så vil jeg smutte ned til cykel handleren :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Brian A. (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian A. |
Dato : 22-06-04 11:45 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:40d7f3fb$0$23869$14726298@news.sunsite.dk...
> Hekto wrote:
> Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
> trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
> skivebremsen.
>
> Nå, men så vil jeg smutte ned til cykel handleren :)
Dem fra cykler er nogle tynde skiver. Har du en skive fra en scooter tror
jeg ikke du skal regne med at kaliberen fra en cykel kan bruges :(
| |
Moller (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-06-04 11:48 |
|
Brian A. wrote:
> Dem fra cykler er nogle tynde skiver. Har du en skive fra en scooter tror
> jeg ikke du skal regne med at kaliberen fra en cykel kan bruges :(
Skiven er fra en MC... skal bare bruge noget der kan tage lidt fat, og
virker mekanisk.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Brian A. (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Brian A. |
Dato : 22-06-04 12:06 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:40d80e37$0$23879$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian A. wrote:
>
>
> > Dem fra cykler er nogle tynde skiver. Har du en skive fra en scooter
tror
> > jeg ikke du skal regne med at kaliberen fra en cykel kan bruges :(
>
> Skiven er fra en MC... skal bare bruge noget der kan tage lidt fat, og
> virker mekanisk.
Held og lykke med projektet :)
| |
RpR (22-06-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-06-04 13:16 |
|
> Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
> trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
> skivebremsen.
Niksen biksen, men en af Piaggio's scootere bruger noget halvvejs kabel:
Der er kabel fra grebet til en pumpe, som så klarer resten via hydraulik.
Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til skive på
den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Moller (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-06-04 13:51 |
|
RpR wrote:
>>Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
>>trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
>>skivebremsen.
>
>
> Niksen biksen, men en af Piaggio's scootere bruger noget halvvejs kabel:
> Der er kabel fra grebet til en pumpe, som så klarer resten via hydraulik.
> Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til skive på
> den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet
Se det var sgi noget... det vil sige greb/pedal er stadig kabel, op til
pumpe delen, som derfra er hydrautisk ? for så kan jeg nemlig snildt
finde en kaliber der passer, med små stempler :)
Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Hekto (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 22-06-04 14:21 |
|
Moller wrote:
> RpR wrote:
>
>>> Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
>>> trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
>>> skivebremsen.
>>
>>
>>
>> Niksen biksen, men en af Piaggio's scootere bruger noget halvvejs kabel:
>> Der er kabel fra grebet til en pumpe, som så klarer resten via hydraulik.
>> Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til
>> skive på
>> den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet
>
>
> Se det var sgi noget... det vil sige greb/pedal er stadig kabel, op
> til pumpe delen, som derfra er hydrautisk ? for så kan jeg nemlig snildt
> finde en kaliber der passer, med små stempler :)
>
> Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???
>
Det kan da ikke tage mange øjeblikke at bygge en mastersylinder m.
håndgreb om til kabeltrukket!?
Så er det bare at sætte en kort bremseslange på. Montakgen er også nem.
En stump 22mm rør svejst på hvad-det-underlige-nu-er-du-skal-bygge.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Moller (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-06-04 14:27 |
|
Hekto wrote:
> Det kan da ikke tage mange øjeblikke at bygge en mastersylinder m.
> håndgreb om til kabeltrukket!?
> Så er det bare at sætte en kort bremseslange på. Montakgen er også nem.
> En stump 22mm rør svejst på hvad-det-underlige-nu-er-du-skal-bygge.
hmmmm, hvis der nu er sådan en fætter, så er det jo trodsalt lettest :)
alternativ er at jeg skal finde bremsepedal osv... fra en maskine som
har hydrautisk bagbremse i forvejen...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Hekto (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 22-06-04 15:40 |
|
Moller wrote:
> Hekto wrote:
>
>> Det kan da ikke tage mange øjeblikke at bygge en mastersylinder m.
>> håndgreb om til kabeltrukket!?
>> Så er det bare at sætte en kort bremseslange på. Montakgen er også
>> nem. En stump 22mm rør svejst på hvad-det-underlige-nu-er-du-skal-bygge.
>
>
> hmmmm, hvis der nu er sådan en fætter, så er det jo trodsalt lettest
> :) alternativ er at jeg skal finde bremsepedal osv... fra en maskine som
> har hydrautisk bagbremse i forvejen...
>
>
eBay????
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!
| |
Ove Jakobsen (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Ove Jakobsen |
Dato : 22-06-04 21:51 |
|
>
> Se det var sgi noget... det vil sige greb/pedal er stadig kabel, op til
> pumpe delen, som derfra er hydrautisk ? for så kan jeg nemlig snildt
> finde en kaliber der passer, med små stempler :)
>
> Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???
>
> --
Behøves det at være så småt?
Der er da mange mcer der køre med samme system, jeg har da haft en 750er
seca hvor der var kabel fra bremse håntaget til hovedcylindren, og Z1R kawa
har oxo.
MVH Ove Bandit 600+
Axis 90
| |
Moller (23-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 23-06-04 07:25 |
|
Ove Jakobsen wrote:
> Behøves det at være så småt?
Nej da, men havde ikke regnet med der var MC'er der havde den slags...
og derfor jeg spurgte inde i denne gruppe... på den anden side det er jo
bare bagbremsen, så jeg kan godt lide reservedelspriserne fra knallerne :)
> Der er da mange mcer der køre med samme system, jeg har da haft en 750er
> seca hvor der var kabel fra bremse håntaget til hovedcylindren, og Z1R kawa
> har oxo.
Det må jeg lige få tjekket op på, måske man kan finde en billig brugt :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Elbarto (24-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 24-06-04 00:54 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:40d82b1a$0$23874$14726298@news.sunsite.dk...
> RpR wrote:
> >>Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
> >>trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
> >>skivebremsen.
> >
> >
> > Niksen biksen, men en af Piaggio's scootere bruger noget halvvejs kabel:
> > Der er kabel fra grebet til en pumpe, som så klarer resten via
hydraulik.
> > Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til
skive på
> > den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet
>
> Se det var sgi noget... det vil sige greb/pedal er stadig kabel, op til
> pumpe delen, som derfra er hydrautisk ? for så kan jeg nemlig snildt
> finde en kaliber der passer, med små stempler :)
>
> Kan du fremskaffe hvilken modeller det drejer sig om ???
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF 1200 S
> " http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
Piaggio Typhoon ... Har et kvæstet exemplar på lager skal da se om
pågældende stump er intakt .. smid en mail hvis du er int
Elbarto
| |
Moller (24-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 24-06-04 09:06 |
|
Elbarto wrote:
>
> Piaggio Typhoon ... Har et kvæstet exemplar på lager skal da se om
> pågældende stump er intakt .. smid en mail hvis du er int
Er gjort... :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Moller (22-06-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 22-06-04 13:56 |
|
RpR wrote:
>>Yepsen... jeg har skive og det hele... skal bare ha noget småt som kan
>>trykke lidt på den :) og jeg havde hørt at knallerter brugte kabel til
>>skivebremsen.
>
>
> Niksen biksen, men en af Piaggio's scootere bruger noget halvvejs kabel:
> Der er kabel fra grebet til en pumpe, som så klarer resten via hydraulik.
> Ret smart, kender en der har ombygget sin Yamaha Jog fra tromle til skive på
> den måde, og det hele er fint og nydeligt gemt under frontskjoldet
hmmm, kom til at tænke på om man ik bare skal plyndre den fra en af de
smadret scootere som ligger over i vestskoven efter de flinke unge
friske fyre har leget med dem natten igennem. så vidt jeg kan se, så er
kaliberen brugbar :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
RpR (22-06-2004)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-06-04 16:58 |
|
> hmmm, kom til at tænke på om man ik bare skal plyndre den fra en af de
> smadret scootere som ligger over i vestskoven efter de flinke unge
> friske fyre har leget med dem natten igennem. så vidt jeg kan se, så er
> kaliberen brugbar :)
Så burde du skydes med lunkent katte møg..
--
- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine
http://www.MopedGallery.dk
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
Elbarto (24-06-2004)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 24-06-04 00:57 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse
news:40d856e7$0$248$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > hmmm, kom til at tænke på om man ik bare skal plyndre den fra en af de
> > smadret scootere som ligger over i vestskoven efter de flinke unge
> > friske fyre har leget med dem natten igennem. så vidt jeg kan se, så er
> > kaliberen brugbar :)
>
> Så burde du skydes med lunkent katte møg..
>
> --
>
> - RpR
> MopedGallery - More addictive than heroine
> http://www.MopedGallery.dk
> ICQ: 19284098
> "4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
> --
>
>
Og rulles i formaldehyd og duppes med mel der hvor det svier allermest
Som sagt har stumpen på lager du mangler .. tror den er nogen lunde hel
Den er din for portoen
Elbarto
| |
|
|