Søger hjælp til køb af router
Fra : DirectX

Dato : 21-06-04 15:37

Hejsa Gruppe

Jeg søger noget hjælp til køb af router. Som skal kører på Tele2ADSL

Jeg havde en Cisco 677 router ( Cybercity ). Den var jeg enormt tilfreds
med, kunne forwarde og redirect som det passede mig. Mit spørgsmål er så
Hvilken router har telnet adgang som den gamle havde, jeg gider ikke de nye
med web styring
Jeg vil gerne kunne forwarde mere end de 10 - 12 porte der kan lade sig gøre
på de mest almindelige router der er på marked i dag.

Hvis der så også er indbygget 1G/bit switch i den vil det opfylde alle
krav fra mig ?

Mvh
Peter Pedersen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-06-04 16:15

"DirectX" <stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote:

>Hvis der så også er indbygget 1G/bit switch i den vil det opfylde alle
>krav fra mig ?

Det findes ikke - Der er nu heller ikke mange med Gigabit ADSL endnu

Iøvrigt er du så tilpas kræsen, at jeg vil foreslå du bygger din egen router over en linuxbox...

<mlr>

Fra : DirectX

Dato : 21-06-04 16:27

> Det findes ikke - Der er nu heller ikke mange med Gigabit ADSL endnu
Nej, men på LAN siden vil det være fedt med 1GB, ved godt det ikke er ud af
til hehe

> Iøvrigt er du så tilpas kræsen, at jeg vil foreslå du bygger din egen
router over en linuxbox...

Har tænkt på det, problemet er bare at jeg ikke vil synes det er særlig fedt
for min elregning at have 3 PC'er tændt 24 / 7

Som det ser ud nu er jeg nødt til at købe en Router og en Switch.
Så nu vil jeg gerne have navnet på en IKKE web baseret router, nogen idëer ?

Mvh
Peter Pedersen

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-06-04 16:28

"DirectX" <stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> writes:

> [...]
>
> Som det ser ud nu er jeg nødt til at købe en Router og en Switch.
> Så nu vil jeg gerne have navnet på en IKKE web baseret router, nogen idëer ?

De fleste Cisco routere har gangske gode konsol interfaces men de er
ret dyre. Du kan fx. kigge på Cisco 827/837 eller SOHO serien som vist
er lidt billigere. Det er ADSL rouotere.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.

Fra : Hans

Dato : 21-06-04 18:10

"Martin Schultz" <di030007@NO.SPAM.diku.dk> skrev i en meddelelse

> De fleste Cisco routere har gangske gode konsol interfaces men de er
> ret dyre. Du kan fx. kigge på Cisco 827/837 eller SOHO serien som vist
> er lidt billigere. Det er ADSL rouotere.

De kan ikke bruges. Det skal være en ganske almindelig eth/eth router på en
tele2 adsl.

De fleste af ZyXEL's routere har også et SMT interface ved siden af
Webinterfacet, men det er godt nok lettere med Web. Det er IMHO kun en
vanesag.

/ Hans

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-06-04 18:18

"Hans" <email@kvik.org.invalid> writes:

> "Martin Schultz" <di030007@NO.SPAM.diku.dk> skrev i en meddelelse

> De kan ikke bruges. Det skal være en ganske almindelig eth/eth router på en
> tele2 adsl.

Der er SVJV routere i SOHO serien der er ethernet routere.

Fra : Hans

Dato : 21-06-04 18:26

> Der er SVJV routere i SOHO serien der er ethernet routere.

Ja - Du har ret. 831 eller SOHO91 ser ud til at kunne bruges.

/ Hans

Fra : C.Danielsen

Dato : 21-06-04 20:15

> Ja - Du har ret. 831 eller SOHO91 ser ud til at kunne bruges.
>
> / Hans

FYI

831-K9 = listepris ca. 4K men kan fås billigere
SOHO91-K9= listepris ca. 2100 kan også findes billigere på udvalgte steder
;)

\Claus D

Fra : Soren (News)

Dato : 21-06-04 20:13

> [...]

> på de mest almindelige router der er på marked i dag.
>
> Hvis der så også er indbygget 1G/bit switch i den vil det opfylde alle

Proev at lure paa en IX66 .. http://www.intertex.se/ .. estation.dk saelger dem
vist her i Danmark. Den faas baade med modem, skillefilter og hvad ved jeg
indbygget, saa den passer sikkert paa din ADSL.. og den har baade web og telnet
adgang ..

Mvh,

--
___
Soren / o\

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-06-04 23:35

On Mon, 21 Jun 2004 16:37:24 +0200, "DirectX"
> [...]

> Hvilken router har telnet adgang som den gamle havde, jeg gider ikke de nye

Du kunne fx se på Cisco SOHO 91.

> Hvis der så også er indbygget 1G/bit switch i den vil det opfylde alle
> krav fra mig ?

SOHO 91 har godt nok en 4-ports 10/100base-TX switch.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/