2 årig åbner selv selen på autostol
Fra : Jan Larsen

Dato : 21-06-04 11:35

Hej.

Vi har et lille problem med vores Rømer autostol.
Vores 2 årige datter kan selv trykke knappen ned og udløse selen, det er
ganske irriterede når vi kører og hun pludselig siger, lukkes, lukkes, når
hun har udløst selen og synes at den skal lukkes igen.
Er der nogen her der har haft samme problem og fået det løst på en god måde?

Jan

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-06-04 14:24

"Jan Larsen" <jb_larsen@hotmail.comremove> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der har haft samme problem og fået det løst på en god
måde?

Jeg fik den lokale mekaniker til at sætte en "sikring" i bilen, så den
sådan-bare-lige-af-sig-selv kørte ind til siden og holdt stille, hvis der
var ballade på bagsædet, eller selerne ikke var på.

Sådan set ikke nogen diskussion hverken med egne eller andre børn - og det
var yderst få gange, "sikringen" var i brug.

Hilsen Inger

Fra : Milea

Dato : 21-06-04 15:04

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
>
> Sådan set ikke nogen diskussion hverken med egne eller andre børn - og
> det var yderst få gange, "sikringen" var i brug.

HeHe, har vi mon samme mekaniker?!
Den 'sikring' er i hvert fald effektiv, og vi har da brugt den i 10 år.
Meget billig og nem løsning *GG*

/Milea

Fra : Nette

Dato : 22-06-04 06:11

"Milea @hotmail.com skrev

> HeHe, har vi mon samme mekaniker?!
> Den 'sikring' er i hvert fald effektiv, og vi har da brugt den i 10 år.
> Meget billig og nem løsning *GG*

Vi har den også her i huset, eller rettere i bilen.

Nette

Fra : Ralph

Dato : 21-06-04 15:38

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Sådan set ikke nogen diskussion hverken med egne eller andre børn - og det
> var yderst få gange, "sikringen" var i brug.

Hørt, men forstår en 2-årig det, heldigvis har der aldrig været problemer
med den ældste, og HUN skulle nok forklare lillebror hvorfor bilen ikke
ville køre.

MEN den dag bilen rigtigt brændte sammen, så morede alle ungerne sig, det
var først da Falck stoppede og spurgte om de kunne hjælpe at de troede på
mig

--
venligst
Ralph

Fra : Inger Pedersen

Dato : 21-06-04 15:43

> MEN den dag bilen rigtigt brændte sammen, så morede alle ungerne sig, det
> var først da Falck stoppede og spurgte om de kunne hjælpe at de troede på
> mig

LOL!
Det er jo det, man risikerer med den slags sikringer

Men den bedste var nu, da jeg sidst fortalte om min sikring her i gruppen.
Da var der én, der bekymret og lidt forarget gjorde mig opmærksom på, at det
jo kunne være farligt, når bilen sådan pludseligt standsede af sig selv...

Hilsen Inger

Fra : Brian

Dato : 29-06-04 21:17

at det
>jo kunne være farligt, når bilen sådan pludseligt standsede af sig selv...
>
>Hilsen Inger

syntes ny godt nok også at det kan give anledninger til bekymring at
andre end chaufføren og evt teknisk defekt kan stoppe en bil.
Håber ikke det sker i en snæver overhaling. men jeg har jo heller ikke
set systemet. men mon ikke hvis sikringen udløste autoradioen med
opera for fuldstyrke indtil de var lukket igen kunne hjælpe.

Fra : Ralph

Dato : 29-06-04 21:47

"Brian" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> set systemet. men mon ikke hvis sikringen udløste autoradioen med
> opera for fuldstyrke indtil de var lukket igen kunne hjælpe.

HOLD DA KÆFT, der findes selvfølgelig IKKE sådan en "sikring", føreren hører
et klik fra en sele der åbnes, og "lader" som om at bilen er ved at gå i
stå, selvfølgelig under hensyntagen til anden trafik, helt ærligt, brug dog
din fantasi. Undskyld de store bogstaver, men mine børn HAR forstået
budskabet fra 2-3-4 års-alderen.

--
venligst
Ralph

Fra : Cat

Dato : 30-06-04 08:08

> [...]
dog
> din fantasi. Undskyld de store bogstaver, men mine børn HAR forstået

Det tror jeg bestemt Brian har forstået - faktisk syntes jeg hans forslag
var ganske humoristisk

Tine

Fra : Ralph

Dato : 30-06-04 17:07

"Cat" <ss.dd@ff> skrev i en meddelelse news:iGtEc.19991
> Det tror jeg bestemt Brian har forstået - faktisk syntes jeg hans forslag
> var ganske humoristisk

Skal vi vædde, han har garanteret ikke fattet en brik - se på navnet - og NU
vil han da tivertifald ikke indrømme at det ikke var ironiskt ment.

De 2 stavefejl var med vilje, hvis I finder flere, så puds brillerne.

--
venligst
Ralph

Fra : Søren

Dato : 01-07-04 10:11

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
dog
> din fantasi. Undskyld de store bogstaver, men mine børn HAR forstået

Det er da snarere dig der ikke forstår ironien i Brian's indlæg. Ironi er
også noget som børn har svært ved at forstå i starten.

--
Søren

Fra : Brian

Dato : 04-07-04 20:16

>HOLD DA KÆFT, der findes selvfølgelig IKKE sådan en "sikring", føreren hører
>et klik fra en sele der åbnes,

Godt ord igen

Og lastbiler bliver stoppet ved 90 km/timen af en sikring
og danskere laver alt ting livsfarligt på vejene.
så hvorfor ikke

sidste jeg så var for 1 time siden vare bil golf med to børn maks 2 år
i varerun ingen sæde ingen børne stole overhalede mig meget rasjt på
ringgaden i Ã…rhus og jeg var enda lidt vel over max hastighed. SÃ¥ den
sidste dumme dansker er endnu ikke født.

Iøvrigt vil jeg nødig være barn når jeg opdager at mine forældre lyver
for at opnå noget. Jeg ville øjeblikkeligt miste troen på dem. Eller
skolekamerater fortalte mig hvor dum jeg var at jeg hoppede på sådan
noget svindel.

Men bare min holdning og kald mig bare hvad du vil hvis du det hjælper
dig.

Brian

Fra : Ralph

Dato : 09-07-04 21:37

> Godt ord igen
> Men bare min holdning og kald mig bare hvad du vil hvis du det hjælper
> dig.

Beklager mit ordvalg, måske jeg var lidt sur den dag.

Selvfølgelig skal forældre ikke lyve for deres børn, men en gang imellem ER
det altså lettere end at begynde en forklaring om vægt gange hastighed er
lig med en frygtelig masse kilo som måske smadres mod fars nakke eller
forruden HVIS osv. osv.

--
venligst
Ralph

Fra : Anja

Dato : 21-06-04 13:16

> [...]
> hun har udløst selen og synes at den skal lukkes igen.
> Er der nogen her der har haft samme problem og fået det løst på en god

Hej Jan

Vi har faktisk samme problem ligesom at vores søn kunne hive selerne ned
over skulderne så han kun sad fast spændt ved livet indtil han fandt ud af
at udløse knappen.
Jeg har forsøgt at komme igennem med problemet flere steder da jeg ikke
forstår at stolen sælges og anbefales som noget af det mest sikre.. Jeg har
dog ingen løsning på problemet da vi indtil videre har bundet snor om
udløseren og om selerne i brysthøjde.
Hilsen
Anja

www.holdum.dk

Fra : karsten jørgensen

Dato : 23-06-04 14:58

> [...]
> hun har udløst selen og synes at den skal lukkes igen.
> Er der nogen her der har haft samme problem og fået det løst på en god

man kan jo fortælle barnet at det ikke må?

karsten

Fra : Charlotte Jensen

Dato : 04-07-04 01:43

On 21/06/04 12:34, in article b0yBc.2385$%S7.256@news.get2net.dk, "Jan
Larsen" <jb_larsen@hotmail.comremove> wrote:

> [...]
> hun har udløst selen og synes at den skal lukkes igen.
> Er der nogen her der har haft samme problem og fået det løst på en god måde?

Jeg fortalte min søn at det er farligt, og at politiet siger at det er
forbudt - det hjalp faktisk

Mvh.
Charlotte