Politikens Nudansk Ordbog skal ikke starte~
Fra : - cjt

Dato : 21-06-04 09:24

Hej!

Jeg har installeret Politikens Nudansk Ordbog fra CD-rom.
Den skal ikke starte op sammen med Word, -
jeg vil selv starte den op, når jeg har brug for det!

Hovrdan gør jeg det?

Hilsen
Carsten

Fra : Signe Skov Andersen

Dato : 21-06-04 11:02

> Jeg har installeret Politikens Nudansk Ordbog fra CD-rom.
> Den skal ikke starte op sammen med Word, -
> jeg vil selv starte den op, når jeg har brug for det!
>
> Hovrdan gør jeg det?

Da jeg installerede min lavede den automatisk en menu under Programmer (i
START) til Politikens ordbog. Så sætter jeg bare CD-rommen i og vælger
Nudansk inde i menuen under programmer.
Ved ikke om det kan hjælpe dig. Ellers skal du måske installere den igen og
så holde øje med, om du på en eller anden måde har valgt, at den skal følge
word.

Hilsen Signe.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 21-06-04 11:38

Hejsa Carsten

"- cjt" <cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com> mælte
sligt:

Interessant navn :)

>Jeg har installeret Politikens Nudansk Ordbog fra CD-rom.
>Den skal ikke starte op sammen med Word, -
>jeg vil selv starte den op, når jeg har brug for det!
>
>Hovrdan gør jeg det?

Det er ret simpelt. Prøv at klikke på menuenpunktet "Indstillinger" i
NDO og fjerne fluebenet i "Start ordbogen, når Word åbnes" og se, om det
ikke hjælper.

P.S.: Spørsgmål om software osv. hører retteligt hjemme i de dertil
indrettede softwaregrupper og ikke i dk.kultur.sprog.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"... saaledes lever jeg i denne Tid, som en Beleiret; men for ikke
at tage Skade af den megen Stillesidden græder jeg mig træt."

Fra : - cjt

Dato : 23-06-04 10:47

> Det er ret simpelt. Prøv at klikke på menuenpunktet "Indstillinger" i
> NDO og fjerne fluebenet i "Start ordbogen, når Word åbnes" og se, om det
> ikke hjælper.

Jeg har selv prøvet at lede i menuerne.
Under Indstillinger har jeg 3 faneblade:
Hyperlinks
Eksempler og bøjninger
Grammatiske Bøjninger

Så jeg kan ikke lige se dét flueben du snakker om!
Desværre!

Carsten

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-06-04 18:13

- cjt wrote:
> [...]
> Den skal ikke starte op sammen med Word, -
> jeg vil selv starte den op, når jeg har brug for det!

Det står under hjælp....

Jeg kan ikke huske det præcist, men det er noget med en eller anden fil der
skal slettes.

\MK

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-06-04 18:16

Morten Klostergaard wrote:

> Det står under hjælp....
>
> Jeg kan ikke huske det præcist, men det er noget med en eller anden
> fil der skal slettes.

Wups, jeg kom lige i tanke om at jeg havde det i en mail:
Hvis du ikke længere ønsker at Word automatisk skal starte ordbogen, kan du
fjerne denne mulighed ved at slette filen ENGDAN1.WLL i Word's startfolder.

\MK

Fra : - cjt

Dato : 23-06-04 11:00

Den fil findes ikke på min PC !