Lyd i Enemy Territory
Fra : Ukendt

Dato : 20-06-04 22:21

Hej!

Jeg kan ikke få lyd i Enemy Territory. Nogen forslag?
Der er ikke så meget at sige om det... Lyd virker fint alle andre
steder. Der er heller ingen lyd når det er det eneste jeg kører.

Venlig hilsen
Christian

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-06-04 10:00

On Sun, 20 Jun 2004 23:20:47 +0200, Christian Brønnum-Hansen wrote:

> Jeg kan ikke få lyd i Enemy Territory. Nogen forslag?
> Der er ikke så meget at sige om det... Lyd virker fint alle andre
> steder. Der er heller ingen lyd når det er det eneste jeg kører.

Hvis du starter programmet fra en terminal, kommer der så nogle fejl?

Skriver programmet nogle logfiler hvor du kan finde fejl i?

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 10:25

Christian Joergensen wrote:

> Hvis du starter programmet fra en terminal, kommer der så nogle fejl?

Den siger:
/dev/dsp: Input/output error
Could not mmap /dev/dsp

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 21-06-04 13:09

> [...]

> meget at sige om det... Lyd virker fint alle andre steder. Der er heller
> ingen lyd når det er det eneste jeg kører.

Jeg har ikke kunnet få ET til at fungere med Alsa-drivere, det gav netop
den fejlmeddelse. Jeg ved ikke om det er en fejl i Alsa, der er blevet
rettet (det er længe siden jeg har spillet ET), men hvis du bruger OSS
driver virker det fint. Har du til fældigvis et SIS chipset med et onboard
lydkort?

/Kasper
--
"Copyright doesn't cover ideas; it's your expression of those ideas."
-- Richard Stallman

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-04 13:28

Kasper Laudrup wrote:

> [...]
> rettet (det er længe siden jeg har spillet ET), men hvis du bruger OSS
> driver virker det fint. Har du til fældigvis et SIS chipset med et onboard

Øv, for jeg bruger ALSA.
Nej jeg har onboard lyd på mit Intel d845pebt2. Så det må være 845pe
chipset. Men det er vist ikke Intel der har lavet lydkortet.

Fra : Kasper Laudrup

Dato : 22-06-04 04:31

On Mon, 21 Jun 2004 14:28:26 +0200, Christian Brønnum-Hansen wrote:

> Øv, for jeg bruger ALSA.
> Nej jeg har onboard lyd på mit Intel d845pebt2. Så det må være 845pe
> chipset. Men det er vist ikke Intel der har lavet lydkortet.

Jeg mener det er en Intel lydchip der sidder på mit bundkort, driveren er
ihvertfald intel_etellerandet (er ikke lige ved min stationære nu). Prøv
at stoppe Alsa og så modprobe OSS driveren, det virkede for mig. Det
virker som om vi har oplevet samme problem.

Hvis du er rigtigt heldig er Alsa-driveren eller Alsa's OSS emulering
blevet opdateret...

/Kasper