Hive program version ud
Fra : Øh... det er bare mi~

Dato : 28-12-00 14:43

Hej NG!

Hvordan hiver jeg min version af programmet ud af programmet altså det man
angiver inde i project options og det skal være som en string så det kommer
til at se nogenlunde sådan ud: 1.0.1.23 bare som eksempel.

På forhånd tak.

--
Øh... det er bare mig

WHO NOWS WHO I AM??????

Fra : N/A

Dato : 28-12-00 20:07

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 28-12-00 20:07

Just as I expected, "P.L." <jessie-peter@get2net.dk> came up with
this:

>Nedenstående kan du bruge, MEN JEG MENER DU BURDE SKRIVE ET NAVN OG IKKE BARE: "Øh... det er bare
>mig". Du behøver da ikke at skamme dig, vi har da alle et eller flere spørgsmål i ny og næ !!

Nu har Kasper jo afsløret ham som Micki Dines Jensen, så det skal man
bare vide! *<

<snip kode jeg ikke gad finde frem :->

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Øh... det er bare mi~

Dato : 30-12-00 20:09

Det gør jeg skam ikke

--
Øh... det er bare mig

WHO KNOWS WHO I AM??????

Fra : Jacob Kjer

Dato : 28-12-00 22:11

"Øh... det er bare mig" <me@cyberguys.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kommer
> til at se nogenlunde sådan ud: 1.0.1.23 bare som eksempel.

Hej Mig!
Prøv dette:

procedure GetBuildInfo(var V1,V2,V3,V4:Word); (*Versionsnummer*)
var
VerInfoSize : DWord;
VerInfo : pointer;
VerValueSize : DWord;
VerValue : PVSFixedFileInfo;
Dummy : DWord;
begin
VerInfoSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(ParamStr(0)),Dummy);
GetMem(VerInfo,VerInfoSize);
GetFileVersionInfo(PChar(ParamStr(0)),0,VerInfoSize,VerInfo);
VerQueryValue(VerInfo,'\',Pointer(VerValue),VerValueSize);
with VerValue^ do
begin
V1 := dwFileVersionMS shr 16;
V2 := dwFileVersionMS and $FFFF;
V3 := dwFileVersionLS shr 16;
V4 := dwFileVersionLS and $FFFF;
end;
FreeMem(VerInfo,VerInfoSize);
end;

Fra : Jacob Kjer

Dato : 28-12-00 22:21

> [...]
kommer
> til at se nogenlunde sådan ud: 1.0.1.23 bare som eksempel.

Hej Mig, -igen
Her har du kaldet til funktionen:

var
VersionNo : string;

-----

GetBuildInfo( W1,W2,W3,W4);
VersionNo := intToStr(W1) + '.' + intToStr(W2)+ '.'+ intToStr(W3) + '.' +
intToStr(W4) ;

Hilsen Jacob