mount fat32 = null
Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 04-05-01 23:56

Hej NG!

Jeg har problemer med at mounte en fat32 partion fra min linux. Jeg har
prøvet at følge de forskellige HOW-TOs som eksisterer rundt omkring på
nettet.

Når jeg skriver (som root): mount -t vfat /dev/hde1 /mnt/hde1

returneres en meddelelse om at mount-pointet ikke eksisterer. Jeg har
også rodet med fstab -- intet resultat af den grund. Det skal siges at
hde-partionen er en ATA/100-harddisk og kører på denne bus. Linux
versionen er Redhat 7.1. Jeg installede i øvrigt linux fra
ATA/100-harddisken, så der må være en eller anden form for kontakt.

Nogen med gode råd?

Martin

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 05-05-01 00:02

On Sat, 05 May 2001 00:56:22 +0200, Martin Agersted Jarl wrote:

> Når jeg skriver (som root): mount -t vfat /dev/hde1 /mnt/hde1

> returneres en meddelelse om at mount-pointet ikke eksisterer. Jeg
> har også rodet med fstab -- intet resultat af den grund.

Totalt dumt spørgsmål: Findes /mnt/hde1? ("ls -l /mnt/hde1" siger?)

Mvh.

--
"Did I, hear someone tell a lie? Adam Sjøgren
Did I, hear someone's distant cry?" asjo@koldfront.dk

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 05-05-01 00:12

"Adam Sjøgren" wrote:

> Totalt dumt spørgsmål: Findes /mnt/hde1? ("ls -l /mnt/hde1" siger?)

Ja (desværre)!
Martin

Fra : . .. -_ --__--- RDX ~

Dato : 06-05-01 21:02

> [...]
> versionen er Redhat 7.1. Jeg installede i øvrigt linux fra
> ATA/100-harddisken, så der må være en eller anden form for kontakt.

Er du sikker på at din nuværende kernel understøtter ATA/100 controlleren?
Brug "dmesg | grep (det din ATA/100 controller nu hedder)"

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 10-05-01 01:18

Hej igen,

". .. -_ --__--- RDX ---__-- _- .. ." wrote:

> Er du sikker på at din nuværende kernel understøtter ATA/100 controlleren?
> Brug "dmesg | grep (det din ATA/100 controller nu hedder)"

Problemet løst. Ved ikke hvorfor det blev løst. Det gjorde det bare.
Martin

Fra : Ove Lie

Dato : 09-05-01 17:15

Martin Agersted Jarl <martin@jarl.dk> skrev i
meldingsnyheter:3AF33396.6581E860@jarl.dk...
> [...]
> nettet.
>
> Når jeg skriver (som root): mount -t vfat /dev/hde1 /mnt/hde1

Finnes katalogen /mnt/hde1 ?

Hvis ikke 'mkdir /mnt/hde1'. og er den der, sørg for at den er tom.

> [...]
> versionen er Redhat 7.1. Jeg installede i øvrigt linux fra
> ATA/100-harddisken, så der må være en eller anden form for kontakt.

-Ove