Kan man registrere en PDA
Fra : Oleifo

Dato : 20-06-04 10:54

Hej gruppe

Jeg vil gerne lave en underside, der er specielt formateret til en PDA. Er
der nogen mulighed for at kunne registrere, at en besøgende bruger en PDA,
og så sende vedkommende til en denne side.

Kan i hjælpe mig på sporet ?

Med venlig hilsen
Leif B.

Fra : Rigor Mortis

Dato : 20-06-04 23:25

"Oleifo" <lebl@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der nogen mulighed for at kunne registrere, at en besøgende bruger en PDA,
> og så sende vedkommende til en denne side.

Er det ikke ikke bare at lave et redirect på skærmstørrelsen?

Jeg kan ikke lige huske hvilken skærmopløsning pda'erne kører med, men det
er jo ihvertfald ikke meget.

Hurtig google-søgning gav følgende:
http://kortlink.dk/728

Ud af de 9.310 sider der kommer, må der være noget der kan bruges...

--
Rigor

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 21-06-04 13:53

Oleifo wrote:

> [...]
> der nogen mulighed for at kunne registrere, at en besøgende bruger en PDA,
> og så sende vedkommende til en denne side.

Man kan sikkert sniffe det ud fra User-Agent stringen.

Men ... jeg ville lave et link i toppen af din almindelige side som
linker til PDA versionen.

Linket skjuler du i dit almindelige stylesheet.
.pda { display:none; }

Og så laver du et stylesheet med media-typen handheld som viser linket.
.pda { display:block; }

Så vil brugerne med PDA'er selv kunne linke til PDA-versionen.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Oleifo