MS Windows
briani 27239
adgangskode i win 2000 glemt er der en løs~
Fra : e.c.

Dato : 20-06-04 08:56

Min bekendt har haft sin pc til rep. der er gået næsten fire uger og nu kan
hun ikke huske sin adg.kode, sådan en der skiftes hver måned. Det er ikke
muligt at logge ind. Er der nogen der har en gd ide.

Mvh.

Ester C.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-06-04 09:55

"e.c." <nospamgismo@events.dk> wrote:

>Min bekendt har haft sin pc til rep. der er gået næsten fire uger og nu kan
>hun ikke huske sin adg.kode, sådan en der skiftes hver måned. Det er ikke
>muligt at logge ind. Er der nogen der har en gd ide.

Password ligger godt beskyttet i Win2000, specielt hvis maskinen er NTFS formatteret.

I så fald er der kun een løsning, at nulstille password via en speciel bootdisk den kan hentes her:

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Hent bootdisken - smid den på en diskette eller bootbar CD - boot og følg vejledningen. Voila.

<mlr>

Fra : e.c.

Dato : 20-06-04 10:07

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse > "e.c."
> [...]
>
> http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
>
> Hent bootdisken - smid den på en diskette eller bootbar CD - boot og følg

Det kan jeg da starte med og se om det lykkes mig at gøre det.

Mvh.

Ester C.