centrer vindue...
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 19-06-04 22:16

findes der et script/kode som kan sættes ind på en side og som gør at
denne side altid er øverst og altid ligger i midten af skærmen? (Skal
sættes ind på den side som det påvirker)

--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-06-04 23:47

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> writes:

> findes der et script/kode som kan sættes ind på en side og som gør at
> denne side altid er øverst og altid ligger i midten af skærmen? (Skal
> sættes ind på den side som det påvirker)

Nej. Det er muligt at gøre noget i den stil i *nogle* browsere. Da
jeg heldigvis ikke bruger en af dem, så kan jeg godt fortælle hvordan,
men hvis du bruger det på en internet-side, så skal du ikke forvente
at tilfældige forbipasserende vil være venligt stemt.

---
<script type="text/javascript">
function frontAndCenter() {
var root = (document.compatMode == "CSS1Compat") ?
document.documentElement : document.body;
var sizeX = window.innerWidth || root.clientWidth;
var sizeY = window.innerHeight || root.clientHeight;
window.moveTo((screen.availWidth - sizeX)>>1,
(screen.availHeight - sizeY)>>1);
window.focus();
}
setInterval(frontAndCenter,500); // 500 er tiden i ms mellem opdateringer
</script>
---

/L

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 20-06-04 08:07

> Nej. Det er muligt at gøre noget i den stil i *nogle* browsere. Da
> jeg heldigvis ikke bruger en af dem, så kan jeg godt fortælle hvordan,

hvilke browsere virker det ikke i?

> men hvis du bruger det på en internet-side, så skal du ikke forvente
> at tilfældige forbipasserende vil være venligt stemt.

Bliver ikke noget problem... er til et lille popupwindue med et link til
en fil der skal downloades, og dette popupvindue er en del af et lukket
community så der er ikke nogle tilfældige forbipaserende, de ved
allesammen hvad de går ind til.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-06-04 00:15

"Simon Moore Højer" <simonhoejer@hotmail.com> writes:

> hvilke browsere virker det ikke i?

Fx en browser der bruger tabs eller MDI (multiple document
interface). Der kan man ikke flytte rundt på vinduet. Det fokuserer
dog stadig, og henter den tab/det vindue siden er i forest (dybt
irriterende, da man så ikke kan læse de andre femten sider man har
åbne i samme browser).

Jeg bruger Opera med MDI, ellers ville jeg bruge Mozilla med tabs.

/L