Console indstillinger
Fra : Lars P. Magnussen

Dato : 19-06-04 10:07

Er det muligt at ændre opløsning på skærmen i console under drift?
Jeg kan se at man med setterm kan ændre farver mv., men ikke opløsning?
I lilo.conf kan sættes et tal for opløsningen eller ask. Ved
efterfølgende scan får
jeg et antal VESA modes op, og det virker fint nok ved at vælge et tal,
men
hvis jeg indsætter nogle af de højere opløsninger som tal i lilo.conf
får
jeg en fejlmeddelelse. Det virker som om kun de laveste opløsninger kan
indsættes ?
System: Dell 600SC, fladskærm E151FPP, Debian stable, 2.4.26 backport
kernel.

Mvh
Lars P. Magnussen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 19-06-04 10:54

Due some reason "Lars P. Magnussen" <lpm@nix-spam-magnatek.dk.nejtak> happened to write:

> Er det muligt at ændre opløsning på skærmen i console under drift?

Hvis du bruger framebuffer kan du formentlig bruge fbset; ellers er
det vist svgatextmode, du skal have fat i...

/Rasmus

To alcohol!
The cause of - and solution to - all of life's problems!
-- Homer Simpson

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 21-06-04 09:19

Lars P. Magnussen wrote:
> [...]
> indsættes ?
> System: Dell 600SC, fladskærm E151FPP, Debian stable, 2.4.26 backport

På min laptop virker det fint i lilo.conf med:

vga=769      (640x480)
vga=771      (800x600)
vga=773      (1024x768)

--