Hvor ligger fejlen?
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 18-06-04 21:11

Jeg har fundet et script (DHTML/JavaScript) der skulle sørge for at et
element kunne vises/skjules når man klikkede på et andet element.

Det ser sådan ud:
<head>

<script type="text/javascript">
function onoff() {
if(document.getElementById('BrowserStatistik').style.display ==
'none')
document.getElementById('BrowserStatistik').style.display ==
'block';
else
document.getElementById('BrowserStatistik').style.display ==
'none';
}
</script>

</head>

htioy</div>

Er der nogen her der kan sige mig hvad det er der går galt eller evt. komme
med et bedre script til formålet? Et link ville selvfølgelig også være
velkomment.

Kasper Katzmann
http://www.katzmann.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-04 22:48

Kasper Katzmann skrev:

>Er der nogen her der kan sige mig hvad det er der går galt eller evt. komme
>med et bedre script til formålet? Et link ville selvfølgelig også være
>velkomment.

Prøv evt. at kigge på
http://ellentoft.1go.dk/skjul2.htm
--
Knud

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-06-04 00:04

"Kasper Katzmann" <kasper@bmwkatzmann.dk> writes:

> [...]
> 'none')
> document.getElementById('BrowserStatistik').style.display ==

Fejlen er her. Du bruger "==" i denne og den følgende linje, hvor det
skulle vare "=".

> 'block';
> else
> document.getElementById('BrowserStatistik').style.display ==
> 'none';
> }

Jeg ville nok spare lidt plads og skrive:
---
function onoff() {
var elemStyle = document.getElementById("BrowserStatistik").style;
if (elemStyle.display == "none") {
elemStyle.display = "block";
} else {
elemStyle.display = "none";
}
}
---
Det hjælper også på overskueligheden.
Det virker selvfølgelig kun i browsere der har document.getElmentById,
men de nyeste browsere der ikke har det er Netscape 4 og IE 4.

Du behøver ikke "javascript:" foran. Generelt skal du aldrig skrive
"javascript:" - enten er det ikke nødvendigt (som her) eller også
bør du gøre det på en anden måde.

/L

Fra : Kasper Johansen

Dato : 19-06-04 16:04

"Kasper Katzmann" <kasper@bmwkatzmann.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her der kan sige mig hvad det er der går galt eller evt.
komme
> med et bedre script til formålet? Et link ville selvfølgelig også være
> velkomment.

Det er, imo, altid bedre selv at udvikle sine scripts.

Prøv at definere "display" i "BrowserStatistik". Altså:

Hvis ikke den er defineret kan den ikke ændres (i hvert fald i IE, ved ikke
med andre browsere). Onsvagt, men jeg har været ude for det flere gange.

Mvh
Kasper Johansen