Lidt problemer
Fra : Øh... det er bare mi~

Dato : 27-12-00 10:19

Hej NG!

Jeg er nu tilbage (BUH!!) og jeg ved godt at i er ligeglade men nu er jeg
anonym og i aner ikke hvem jeg er.

Jeg lidt spørgsmål omkring mine problemer i Delphi:

1) I kender sikkert Stone's WebWriter 3 og i den har en 'frame maker' (hvad
jeg kalder den) og den vil jeg også have så hvis i kan lave en lite (eller
en præcis) udgave af den vil jeg blive lykkelig.

2) Kan man ikke lave et eller andet så ens program går ind og kigger i en
fil på Internettet (selvfølgelif ens hjemmeside) og kigger i filen og ser om
programmets version er ældrer end den i filen og så skal den automatisk
hente exe filen (brugeren skal lige acceptere det med en dialog) kan man
ikke det? jeg er lidt inde på sporet men det virker ikke helt.

Nu har jeg ikke flere spørgsmål omkring problemer i Delphi men jeg har et om
at hvorfor flere af os her i NG ikke slår os sammen om at lave det program
'Thomas P' snakkede om så vi lavede noget lignende Napster (jeg kender ikke
Napster men hørt en masse om det) skal vi ikke prøve det?

Hvorfor er der ikke nogle her i nyhedsgruppen som opretter en FTP som vi
andre kan uploade/hente på? sådan en slags bytte componenter FTP og jeg
kender et program som er lavet i Delphi som opretter sådan en FTP adresse
(du skal selv have IP adressen) og du kan hente det på http://www.gene6.com
og programmet har en credit funktion så du ikke bare kan hente filer uden at
uploade og det fungere fint (jeg kan ikke da jeg sidder med en random IP
funktion i mit hjem) kan nogle af jer ikke prøve det?

Nåh nu har jeg skrevet en masse og det gør meget ondt at skrive på en bærbar
computer så jeg stopper nu.

--
Øh... det er bare mig
WHO NOWS WHO I AM??????

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 27-12-00 21:34

Just as I expected, "Øh... det er bare mig" <me@cyberguys.dk> came up
with this:

>1) I kender sikkert Stone's WebWriter 3 og i den har en 'frame maker' (hvad
>jeg kalder den) og den vil jeg også have så hvis i kan lave en lite (eller
>en præcis) udgave af den vil jeg blive lykkelig.

Det er jo altså ikke nogen man "bare lige" gør! Jeg vil tro at Stone
har brugt mange, mange timer på den!

> [...]
>hente exe filen (brugeren skal lige acceptere det med en dialog) kan man
>ikke det? jeg er lidt inde på sporet men det virker ikke helt.

Jeg har faktisk set et komponent der kan præcis det! Jeg har det
liggende et eller andet sted, jeg kan bare ikke lige huske hvor ... !
*<

> [...]
>'Thomas P' snakkede om så vi lavede noget lignende Napster (jeg kender ikke
>Napster men hørt en masse om det) skal vi ikke prøve det?

Nu er det jo ikke alle der skriver her i gruppen der bare programmerer
"for sjov". Jeg tror faktisk at over halvdelen af dem der skriver her
i gruppen udvikler for et firma!

> [...]
>uploade og det fungere fint (jeg kan ikke da jeg sidder med en random IP
>funktion i mit hjem) kan nogle af jer ikke prøve det?

Uha, hvis jeg nu havde en ordentlig internetforbindelse (læs: ADSL i
stedet for modem) så ville jeg da nok gerne lave sådan en steg. Men
det kan da være at Kasper (TSW) ville lave en mulighed for HTTP
uploads på www.udvikleren.dk? *<

>Nåh nu har jeg skrevet en masse og det gør meget ondt at skrive på en bærbar
>computer så jeg stopper nu.

*<

>Øh... det er bare mig

Er du nu sikker?

>WHO NOWS WHO I AM??????

Hmm, lidt svært at se ud fra skrivestil eller headers! *<

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : N/A

Dato : 27-12-00 22:07

Fra : Thomas P

Dato : 27-12-00 22:07

>WHO NOWS WHO I AM??????

Lad være med at blive fornærmet, men jeg vil da lige gætte på hvem du er --
LSN ?

- Thomas

Fra : Kasper (TSW)

Dato : 28-12-00 02:02

>Lad være med at blive fornærmet, men jeg vil da lige gætte på hvem du er --
LSN ?

Nope, mit gæt lyder på Micki Dines Jensen. Det er kun et gæt, baseret på et
par små ting:

- Skrivestil
- Han er ved at lave en HTML editor (vil jeg tro), og det er Micki vist også
- Jeg havde tænkt på en ting til, men mit trætte hoved har glemt den

Blot et gæt

--
Med Venlig Hilsen

Kasper (TSW)

www.tsw.dk - The SoftWare You Need!
www.udvikleren.dk - What Programmers Need!

Fra : Kasper (TSW)

Dato : 28-12-00 02:05

>- Jeg havde tænkt på en ting til, men mit trætte hoved har glemt den

Nå jo, Micki har ikke været her et stykke tid, så det kunne vel godt være
ham der vender tilbage og så vil være anonym? Men som sagt, gætterier

Fra : Thomas P

Dato : 28-12-00 02:14

Heh... det ville jo også være noget af en fornæmelse at tro ham som LSN ;)

- Thomas

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 28-12-00 20:05

Just as I expected, "Thomas P" <blomme@post.com> came up with this:

>Heh... det ville jo også være noget af en fornæmelse at tro ham som LSN ;)

Husk lige, LSN kommer normalt på internet fra sin skole! Og han har
vist ferie for tiden! *<

Niels (aka. niLLer)

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 28-12-00 12:48

"Kasper (TSW)" <kasper@tsw.dk> wrote:

> [...]
>- Han er ved at lave en HTML editor (vil jeg tro), og det er Micki vist også
>- Jeg havde tænkt på en ting til, men mit trætte hoved har glemt den

Hvis man kigger på headeren på Micki's og "Øh... det er bare mig"s postninger,
så er det sammme udbyder og vist også samme opkoblingssted de poster fra.
Og der er brugt Microsoft Outlook Express ver. 5.00.2615.200 fra begge navne.

Hilsen
------------------
Ove Kjeldgaard

Fra : Øh... det er bare mi~

Dato : 28-12-00 16:52

No comments!

Damn dit svin (tag det ikke personligt) du gættede sku rigtigt nå men jeg
holder mig anonym.

--
Øh... det er bare mig

WHO NOWS WHO I AM??????

Fra : Thomas P

Dato : 29-12-00 22:45

| Damn dit svin (tag det ikke personligt) du gættede sku rigtigt nå men jeg
| holder mig anonym.

Hvorfor det ? Nu ved vi jo hvem du er...

| Øh... det er bare mig
|
| WHO NOWS WHO I AM??????

Hmm... Nu hvor Kasper og Ove rent faktisk har gættet din identitet, ville
det så ikke være en idé at fjerne "Who nows (knows) who i am" fra
signaturlinien ?

- Thomas

Fra : Øh... det er bare mi~

Dato : 28-12-00 16:50

Nope

--
Øh... det er bare mig

WHO NOWS WHO I AM??????

Fra : Tobias Toft

Dato : 29-12-00 21:06

> Har selv fundet et men var shareware (dumme dialoger de burde ikke være
> opfundet!)

Der er nogle freeware-nogen på www.torry.net
/Toft

Fra : Kasper (TSW)

Dato : 28-12-00 02:04

Hej Niels...

>Men det kan da være at Kasper (TSW) ville lave en mulighed for HTTP uploads
www.udvikleren.dk? *<

Ganske god ide, men jeg er bange for at det bliver lidt for voldsomt, på
trods af at jeg har hele 100 MB at gøre godt med . Men jeg kunne da godt
lave noget hvor der bare blev linket til komponenter på en anden server?

Fra : Thomas P

Dato : 27-12-00 22:04

> [...]
ikke
| Napster men hørt en masse om det) skal vi ikke prøve det?

Rettelse: Jeg har _aldrig_ snakket om at lave et program, lignende Napster,
men derimod et databaseprogram/netapp til storing af spørgsmål og svar
hentet fra newsgroupen :)

- Thomas

Fra : Øh... det er bare mi~

Dato : 28-12-00 16:52

Det ved jeg og jeg aner ikke rigtigt hvad napster er men bare et gæt

--
Øh... det er bare mig

WHO NOWS WHO I AM??????

Fra : Lars Bargmann

Dato : 28-12-00 10:50

<snip>

> [...]
> uploade og det fungere fint (jeg kan ikke da jeg sidder med en random IP
> funktion i mit hjem) kan nogle af jer ikke prøve det?

Hmmm, for tiden har jeg ikke mulighed for det, eftersom min ADSL-forbindelse
er i Kolding, og min computer i København, men efter 1. Februar burde jeg
kunne sætte en halv til en hel giga af til formålet. Jeg vil dog IKKE
offentliggøre nogle ip-adresser, brugernavne, eller lignende her i gruppen,
men lade folk spørge efter bruger/pass selv, og dermed styre det på den
måde. Og NEJ, den skal IKKE bruges til udveksling af pirat-software, eller
lignende.....
Er der stemning for et forslag som dette????

Lars....

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 28-12-00 20:05

Just as I expected, "Lars Bargmann" <lars.bargmann@mail.tele.dk> came
up with this:

> [...]
>lignende.....
>Er der stemning for et forslag som dette????

Jeg synes det lyder som en god ide. En gig butde være rigeligt, man
kunne evt. også sætte et cron job der sletter ting der er, say, mere
end to måneder gammelt. Og evt. også simpelthen bede den om at agere
som arkiv for dk.edb.programmering.* hierarkiet (evt. kun .pascal
gruppen). Så kunne man jo lave noget i stil med en mini-deja! *<

Niels (aka. niLLer)