Nedbrud i SkandiaBanken koster dyrt
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-06-04 12:18

I går torsdag d. 17. juni var SkandiaBankens netbank inklusive Netbørs
nede hele eftermiddagen. Om formiddagen havde jeg lagt en ordre ind,
og om eftermiddagen ville jeg slette den igen. Det kunne jeg ikke
komme til, idet systemet var nede, og da jeg ringede til banken fik
jeg at vide, at børsfolkene var gået hjem.

Nu her til morgen har SkandiaBanken handlet min ordre alt for dyrt -
kursen er faldet mere end en halv procent.

SkandiaBanken er fuldstændig ligeglade med, at mit tab skyldes deres
nedbrud, der forhindrede mig i at slette min ordre.

Nu er mit spørgsmål: Hvordan er præcendens i forbindelse med
systemnedbrud hos børsmæglerne?

Jeg vil lige benytte lejligheden til at advare mod SkandiaBanken
generelt. De har simplethen ikke styr på tingene. Jeg har kun været
kunde i nogle uger, men har konstateret rod i systemerne adskillige
gange - udover det ekstremt langvarige systemnedbrud, der ikke lover
godt for en internetmægler. Fx er det længe siden, jeg bestilte et
Dankort hos dem. Det tog dem en uge at skrive til mig, at de ville se
nogle kontoudtog, før de kunne give mig kortet. Jeg indsendte den
nødvendige dokumentation d. 8. juni, men jeg har ikke hørt et kvæk fra
dem siden.

Mvh
Henrik Pedersen

Fra : Martin Christiansen

Dato : 18-06-04 13:23

"Henrik Pedersen" <h.bendix@SLETDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> SkandiaBanken er fuldstændig ligeglade med, at mit tab skyldes deres
> nedbrud, der forhindrede mig i at slette min ordre.

Du havde ikke mulighed for at ringe til dem i går..?

Fra : mullerman

Dato : 18-06-04 13:38

"Martin Christiansen" <mc@city.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henrik Pedersen" <h.bendix@SLETDETTEget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du havde ikke mulighed for at ringe til dem i går..?

Prøv at læse indlæget igen.....

.....og da jeg ringede til banken fik jeg at vide, at børsfolkene var gået
hjem.

Martin

Fra : Martin Christiansen

Dato : 20-06-04 21:44

"mullerman" <billetter2003@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at læse indlæget igen.....

Upsss....

Men kunne man så ikke have ringet om morgenen inden handelen starter kl.
9.00..?

Jeg kan se at de har åbent på telefonerne fra kl. 7:00.

---

Fra : Karsten

Dato : 18-06-04 16:52

Henrik Pedersen wrote:

> Nu her til morgen har SkandiaBanken handlet min ordre alt for dyrt -
> kursen er faldet mere end en halv procent.

Og du havde ikke mulighed for at lægge en limit ind da du lavede ordren?

Hilsen Karsten

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-06-04 19:26

>Og du havde ikke mulighed for at lægge en limit ind da du lavede ordren?

Jo, og det skulle jeg jo have gjort - men jeg regnede jo med, at jeg
kunne gå ind og slette/ændre ordren når som helst...

Fra : ole holte

Dato : 19-06-04 10:04

> Jo, og det skulle jeg jo have gjort - men jeg regnede jo med, at jeg
> kunne gå ind og slette/ændre ordren når som helst...

Hvor jeg arbejder har vi også af og til nedbrud !
og når det SKAL være BILLIGT så er servicen også derefter og man må være parat til at
tage det tab der evt. måtte komme

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-06-04 11:03

>Hvor jeg arbejder har vi også af og til nedbrud !
>og når det SKAL være BILLIGT så er servicen også derefter og man må være parat til at
>tage det tab der evt. måtte komme

Så er spørgsmålet, om pris og kvalitet nødvendigvis følges ad. Jeg har
handlet en del hos de billige internetmæglere Stocknet og Nordnet, og
selvom sidstnævnte har haft ganske kortvarige nedbrud, har jeg
generelt været rigtig godt tilfreds.

Måske skulle vi dreje diskussion over på, hvor meget nedetid man bør
acceptere hos sin internetmægler. Jeg snakkede med en mellemleder hos
SkandiaBanken, der gentagne gange pralede med en oppetid på mere end
99 procent. Det svarer til, at man praler med, at der "kun" er tre
hele dages nedetid om året, og der skal altså noget mere oppetid til
at imponere mig. Jeg ser hellere fire-frem nitaller end de sølle to.
Hvad mener I?

Og når vi snakker pris/kvalitet: Jeg bruger SkandiaBanken til en
ratepensionsopsparing, hvor jeg gerne vil have frie hænder til at
pleje formuen (=løbende købe og sælge aktier) uden at det koster mig
en formue i kurtage og andre omkostninger. Da SkandiaBanken har
skuffet mig, vil jeg høre, hvilke gode alternativer, der er derude?
Nogle anbefalinger?

Mvh
Henrik