concat collections
Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 18-06-04 09:57

Hej NG

Hvordan samler man 2 collectioner som kommer fra
document.getElementsByTagName();

Følgende virker fint hvis det er et array:

var array1 = new Array(1,2,3);
var array2 = new Array(10,20);
var array3 = array1.concat(array2);
alert(array3.length);

Men nedenstående virker ikke med collectioner:

var collection1 = document.getElementsByTagName("a");
var collection2 = document.getElementsByTagName("label");
// alert(collection1.length+collection2.length);
var collection3 = collection1.concat(collection2);
alert(collection3.length);

Er det slet ikke muligt at samle collectioner?

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 19-06-04 00:47

On Fri, 18 Jun 2004 10:56:40 +0200, Martin Hintzmann Andersen
<no@spam.please> wrote:

> Hvordan samler man 2 collectioner som kommer fra
> document.getElementsByTagName();

Kender ikke til concat, men umiddelbart ville jeg nok forsøge at gøre det
sådan:
var collection1 = document.getElementsByTagName("a");
var collection2 = document.getElementsByTagName("label");
var collection3 = new Array();

for (a = 0; a < collection1.length; a++) {
collection3[a] = collection1[a];}
for (b = collection1.length; b < collection2.length+collection1.length;
b++) {
collection3[b] = collection1[b];}
alert(collection3.length);

Dette er nok ikke så smukt, men det ser umiddelbart ud til at virke.

--
Ryan Kristensen

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 19-06-04 00:57

On Sat, 19 Jun 2004 01:46:41 +0200, Ryan Kristensen
<ryankristensen@hotmail.com> wrote:

> Kender ikke til concat, men umiddelbart ville jeg nok forsøge at gøre
> det sådan:
[snip - kodeeksempel der ikke virker]

Nej, det ville jeg nok hurtigt fortryde.

[...]

collection3[b] = collection2[b-collection1.length];}

Dette virker nok lidt bedre.

--
Ryan Kristensen

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 21-06-04 13:46

Ryan Kristensen wrote:

> [...]

[snip kode som ligger 2 collections sammen til et array]

> Dette virker nok lidt bedre.

Hej Ryan

Det var en god ide at ligge det over i et separat array og det virker
som det skal.

Tak

--
Martin Hintzmann Andersen