ExecuteFile
Fra : T. Menzel

Dato : 27-12-00 10:18

Hej

Kender du en anden komando end ExecuteFile , som jeg har brugt i denne kode
stump, jeg kan nemlig ikke få det til at virke.

procedure TPSForm.Execute1Click(Sender: TObject);
begin
if flbFiler.FileName <> '' then
ExecuteFile(flbFiler.Filename, '', '', sw_show);
end;

Med venlig hilsen
Torsten

Fra : Lasse M

Dato : 27-12-00 11:21

"T. Menzel" wrote:

> [...]
> begin
> if flbFiler.FileName <> '' then
> ExecuteFile(flbFiler.Filename, '', '', sw_show);

Prøv med ShellExecute(Handle, 'open', PChar(flbFiler.FileName), nil,
nil, SW_SHOWNORMAL);

Husk at tilføje ShellAPI til uses.

--
Regards
Lasse M

Fra : Michael Hansen

Dato : 29-12-00 00:47

eller "WinExec" ...

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 30-12-00 15:14

Just as I expected, "Michael Hansen" <dyster_tid@hotmail.com> came up
with this:

>eller "WinExec" ...

WinExec er nemmere at bruge, ja, men den er blevet udfaset af
CreateProcess() eller ShellExecute()! WinExec er en funktion til 16
bit programmer, faktisk er den der kun for kompatibilitetens skyld!

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)