hvor meget sikkerhed behøver jeg?
Fra : jesper pedersen

Dato : 04-05-01 21:14

Jeg har et Netekspres ADSL abonnement og det vil sige at jeg får en ny IP
adresse hver gang jeg logger på nettet.
Jeg har lige installeret Zonealarm og Webwasher, men jeg syntes at det
sløver systemet lidt, selv om jeg har rigeligt
med ram.
Er der nogen grund til at have Zonealarm installeret i mit
tilfælde??
Ps. Jeg har selvfølgelig også mit virusprogram kørende!

Jesper

Fra : Ole Rosted

Dato : 05-05-01 11:42

On Fri, 4 May 2001 22:13:56 +0200, "jesper pedersen"
<jesper@post12.tele.dk> wrote:

Hej,

>Jeg har lige installeret Zonealarm og Webwasher, men jeg syntes at det

Jeg har set et par referencer til Webwasher her på siden, hvilket får
mig til at spørge om nogen kender Proxomitron?

http://proxomitron.cjb.net/

Jeg synes den er bedre end Webwasher - bl.a. er det muligt at skrive
sine egne filter rules. Og den kan tilsyneladende mere end Ww.

Hvis andre har erfaringer med Proxomitron vil jeg da gerne
delagtiggøres.

vh. Ole Rosted

Fra : Persen

Dato : 05-05-01 20:16

"jesper pedersen" <jesper@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilfælde??
> Ps. Jeg har selvfølgelig også mit virusprogram kørende!

Hej Jesper.

Jeg har selv prøvet det du taler om: Forskellige mærkers produkter til
sikkerhed af ens
maskine. Jeg brugte også Zonealarm og så Norton 2000 til virus beskyttelse.
Opstarten og brugen af maskinen var også sløv , men da jeg så hørte om bugs
i Zonealarm
så ikke turde at køre med det mere skiftede jeg det hele ud til NIS2001
istedet for.
Nu har jeg heldigvis ikke det problem med en sløv maskine mere.

Og den med ny IP hvergang at man kopler sig på med ADSL holder altså ikke
helt stik.
Jeg er tit ude for at jeg har den samme IP i en hel uge inden den skifter
til en anden.

Venligst
Persen.