Seriel terminal
Fra : Søren Steinmetz

Dato : 16-06-04 17:58

Ok,

I Fedora, ligger der noget lign. M$'s Hyperterminal ?

Skal bruge den til via tty1 og konfigurere en managed switch omkring dens
Vlan o.l.

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Kent Friis

Dato : 16-06-04 18:09

Den Wed, 16 Jun 2004 18:57:55 +0200 skrev Søren Steinmetz:
> Ok,
>
> I Fedora, ligger der noget lign. M$'s Hyperterminal ?
>
> Skal bruge den til via tty1 og konfigurere en managed switch omkring dens
> Vlan o.l.

Hvis det skal være kompliceret: Minicom

Hvis det er 9600 8n1: cu -l /dev/ttyS1

Mvh
Kent

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 16-06-04 18:38

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis det skal være kompliceret: Minicom

Har kikket lidt på minicom, den ser udemærket ud.

Men et lille ?
Jeg skal have den til at lytte på ttyS1 om der kommer noget,
for det er idet switchen tændes der kommer en menu,
og der er ikke noget "heartbeat" senere :(

Og ja, switchen virker, har haft forbindelse via Minicom tidligere.

MvH
Søren Steinmetz

Fra : Kent Friis

Dato : 16-06-04 20:53

Den Wed, 16 Jun 2004 19:37:42 +0200 skrev Søren Steinmetz:

> [...]
> for det er idet switchen tændes der kommer en menu,
> og der er ikke noget "heartbeat" senere :(

Jeg mener man vælger det hele i menuen i minicom.

Mvh
Kent

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 16-06-04 21:18

> Jeg mener man vælger det hele i menuen i minicom.

Synes bare ikke jeg lige kan få den til at lytte på porten mens jeg resetter
switchen.

Kikker lidt mere efter.

Takker

Søren Steinmetz