RAM-forbrug i Office 2003
Fra : Ole Axelsen

Dato : 16-06-04 13:59

Jeg har spurgt før, men fik ikke noget svar, så jeg prøver igen.

Min arbejdsmaskine med "kun" 256 mb ram er storforbruger af RAM når jeg
kører programmerne fra Office 2003, primært Excel og en del Word. Efter
nogen minutter ryger hukommelsesforbruget helt op mellem 400 MB og 600 MB.
Det er meget, når det jo altså kun er 256 MB at tage af. Hvis jeg lukker
programmet ned bliver det meste af hukommelsen ret hurtigt frigivet, og jeg
kan starte op igen. Hvad kan jeg gøre ved problemet?

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-04 16:31

"Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev
> [...]
> nogen minutter ryger hukommelsesforbruget helt op mellem 400 MB og 600 MB.

Put mere ram i maskinen, gerne 256 MB mere. 256 MB ram er ikke ret meget,
når du har Windows XP og f.eks. Word eller Excel kørene.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 17-06-04 22:29

> "Ole Axelsen" <oleaxelsen@privat.dk-k> skrev
MB.

> Put mere ram i maskinen, gerne 256 MB mere. 256 MB ram er ikke ret meget,
> når du har Windows XP og f.eks. Word eller Excel kørene.

Det er selvfølgelig nærliggende, men det er ikke min egen computer. Det er
den på mit arbejde. Desuden har jeg ikke samme problem med min private
maskine. Den har ganske vist betydeligt mere RAM, så den vil kunne køre
længere tid, før problemet ville opstå, men der når jeg aldrig op i nærheden
af samme forbrug af hukommelse om jeg så har 10 eller flere dokumenter åbnet
samtidig. Problemet var der heller ikke tidligere da jeg køre Office XP.