MySQL - Igang ;)
Fra : Thomas P

Dato : 25-12-00 10:07

Hej,

Hvordan er det man trækker oplysninger ud af en MySQL database. Jeg skal
bruge hvordan man initialiserer den, forbereder den og hvordan man får
trukket data ud. Håber I kan hjælpe ;)

- Thomas

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 25-12-00 13:59

Just as I expected, "Thomas P" <blomme@post.com> came up with this:

>Hvordan er det man trækker oplysninger ud af en MySQL database. Jeg skal
>bruge hvordan man initialiserer den, forbereder den og hvordan man får
>trukket data ud. Håber I kan hjælpe ;)

Først lærer du at bruge det gennem PHP, så vil det sikker gå meget
nemmere gennem Delphi. *<

Niels (aka. niLLer)
--
e-mail: nmartin at iname dot com ICQ UIN: 50187323
http://xoasis.com/~niller/ - niLLer's pages (My programs, in English)

Fra : Thomas P

Dato : 25-12-00 15:49

Nærmere når man fx skriver i PHP : ' select * from tabel1 ' eller sådan
noget lignende hvad skiver man da så i Delphi uden at skulle til at bruge
alle mulige uoverskuelige komponenter ?

- Thomas

Fra : Niels (niLLer)

Dato : 25-12-00 17:34

> [...]

>Nærmere når man fx skriver i PHP : ' select * from tabel1 ' eller sådan
>noget lignende hvad skiver man da så i Delphi uden at skulle til at bruge

Altså, hvis du nu henter en oversættelse af C-headerne til
MySQL-interface DLL'en så burde du kunne bruge MySQL på næsten samme
måde i Delphi som i PHP!
Hvordan går det forøvrigt med din personlige webserver? *<

Niels (aka. niLLer)