/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Roxio Titanium 5.1.2 problem
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-06-04 02:54

Hej

Min G4/1,4ghz har et indbygget Combo drev - Pioneer 103 med både
DVD-R/RW / CD-R/RW. Desuden har jeg et eksternt LaCie d2 Firewire CD-RW
drev 52x40x52.

Når jeg åbner Roxio 5.1.2 vises kun det interne drev i bundlinien i
vinduet. Efter hvad jeg har fået at vide - også her i gruppen, - skulle
man kunne skifte mellem flere drev ved at klikke i det nederste felt med
navnet på drevet. - Men der sker bare _INTET_. Det er stadig kun Pioneer
drevet, der vises.

LaCie drevet fungerer dog stadig perfekt som et alm. CD ROM drev - altså
læse CD skiver uden problemer.

Hvad gør jeg for at få mulighed for at skifte mellem de to drev? - Det
er på OS 9.2.2US, - har endnu ikke haft tid til at afprøve det på OS X.3.3.

Div. ting såsom sletning af prefs filer og genopbygning af skrivebord er
afprøvet - uden resultat.

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


 
 
Peter Kiil (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 16-06-04 09:03

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 16/06/04 3:53 wrote:

> Hvad gør jeg for at få mulighed for at skifte mellem de to drev? - Det
> er på OS 9.2.2US, - har endnu ikke haft tid til at afprøve det på OS X.3.3.

Det er nok din Toast der er for gammel. Opdater til nyeste version af 5.x.

--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 39,-/md.


Steen Larsen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 16-06-04 17:47

In article <BCF5CB41.1F2BF%peter@kiil.net>, Peter Kiil <peter@kiil.net>
wrote:

> Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 16/06/04 3:53 wrote:
>
> > Hvad gør jeg for at få mulighed for at skifte mellem de to drev? - Det
> > er på OS 9.2.2US, - har endnu ikke haft tid til at afprøve det på OS X.3.3.
>
> Det er nok din Toast der er for gammel. Opdater til nyeste version af 5.x.

Det kan også være det indbyggede burning-software som driller. Så vidt
jeg husker fjerner Toast installationen nogen af de udvidelser
(Authoring Support).

Peter Kiil (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 16-06-04 18:02

Steen Larsen - steen.remove@this.lykking.dk on 16/06/04 18:46 wrote:

> Det kan også være det indbyggede burning-software som driller. Så vidt
> jeg husker fjerner Toast installationen nogen af de udvidelser

Det er også en mulighed ja. Men fik Roxio ikke styr på det på et tidspunkt -
så de kunne sameksistere?
--
/peter

http://spacerent.dk - Webhosting fra 39,-/md.


Morten Reippuert Knu~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-06-04 11:56

Peter Kiil <peter@kiil.net> wrote:

> > Det kan også være det indbyggede burning-software som driller. Så vidt
> > jeg husker fjerner Toast installationen nogen af de udvidelser

> Det er også en mulighed ja. Men fik Roxio ikke styr på det på et tidspunkt -
> så de kunne sameksistere?

Jo.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Erik Richard Sørense~ (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 16-06-04 20:31

Hej Steen

Steen Larsen wrote:
>>>Hvad gør jeg for at få mulighed for at skifte mellem de to drev? - Det
>>>er på OS 9.2.2US, - har endnu ikke haft tid til at afprøve det på OS X.3.3.
>>
>>Det er nok din Toast der er for gammel. Opdater til nyeste version af 5.x.
>
> Det kan også være det indbyggede burning-software som driller.

Altså du mener 'Authoring support, Diskburner osv... Det tror jeg ikke.
Systemet er Mac OS 9.2.2US i en 'clean install', hvor jeg har _kopieret_
div. Titanium dele over til de respektive pladser og ikke _installeret_
Roxio...

> Så vidt jeg husker fjerner Toast installationen
> nogen af de udvidelser
> (Authoring Support).

Mener, det blev rettet med Roxio 5.04... - Men allerede Toast 4.1.3Dlx
kunne skifte mellem to eller flere brændere koblet til SCSI. - Det har
jeg da gjort på mine Beige maskiner....

Titanium 5.1.2 understøtter også Firewire Authoring support til bl.a.
DVD og CD-I...

Så det kan altså ikke være det, der er problemet.

mvh. Erik ,Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Steen Larsen (16-06-2004)
Kommentar
Fra : Steen Larsen


Dato : 16-06-04 21:12

In article <40d0a001$0$12565$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hej Steen
>
> Steen Larsen wrote:
> >>>Hvad gør jeg for at få mulighed for at skifte mellem de to drev? - Det
> >>>er på OS 9.2.2US, - har endnu ikke haft tid til at afprøve det på OS X.3.3.
> >>
> >>Det er nok din Toast der er for gammel. Opdater til nyeste version af 5.x.
> >
> > Det kan også være det indbyggede burning-software som driller.
>
> Altså du mener 'Authoring support, Diskburner osv... Det tror jeg ikke.
> Systemet er Mac OS 9.2.2US i en 'clean install', hvor jeg har kopieret
> div. Titanium dele over til de respektive pladser og ikke installeret
> Roxio...
>
> > Så vidt jeg husker fjerner Toast installationen
> > nogen af de udvidelser
> > (Authoring Support).
>
> Mener, det blev rettet med Roxio 5.04... - Men allerede Toast 4.1.3Dlx
> kunne skifte mellem to eller flere brændere koblet til SCSI. - Det har
> jeg da gjort på mine Beige maskiner....
>
> Titanium 5.1.2 understøtter også Firewire Authoring support til bl.a.
> DVD og CD-I...
>
> Så det kan altså ikke være det, der er problemet.
>
> mvh. Erik ,Richard

Det ville jeg altså ikke udelukke helt alligevel. Netop det at du har
installeret Toast på den måde gør at det er forsøget værd. Du kan jo
bare prøve at slå AS-relaterede Extensions fra med Extension Manager og
genstarte for at udelukke det helt.

(Sebastian Adorján D~ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : (Sebastian Adorján D~


Dato : 20-06-04 12:48

Hej Erik

Steen Larsen <steen.remove@this.lykking.dk> wrote:

> > Mener, det blev rettet med Roxio 5.04... - Men allerede Toast 4.1.3Dlx
> > kunne skifte mellem to eller flere brændere koblet til SCSI. - Det har
> > jeg da gjort på mine Beige maskiner....
> >
> > Titanium 5.1.2 understøtter også Firewire Authoring support til bl.a.
> > DVD og CD-I...
> >
> > Så det kan altså ikke være det, der er problemet.
> >
> > mvh. Erik ,Richard
>
> Det ville jeg altså ikke udelukke helt alligevel. Netop det at du har
> installeret Toast på den måde gør at det er forsøget værd. Du kan jo
> bare prøve at slå AS-relaterede Extensions fra med Extension Manager og
> genstarte for at udelukke det helt.

Jeg fik jo DVD-drev på min 86'er - sikke et bøvl, indtil jeg fandt ud af
at google mig frem til, at man skulle fjerne apples disburner-software
fra udvidelsesmappen, og vist også authoring support, både USB og FW,
når man kører Toast.

Jeg mener, at jeg kører sAmme toast, som dig, og det virker fint nu med
både SCSI og FW-brændere, og på min anden 86'er med en USB-brænder.

Håber det hjælper.

/Seb
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages
begge med glæde. Sebastian A. Dyhr - 8220 - tlf: 8625 1050

Erik Richard Sørense~ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-06-04 13:54

Hej Seb

Sebastian Adorján Dyhr wrote:
>>>Mener, det blev rettet med Roxio 5.04... - Men allerede Toast 4.1.3Dlx
>>>kunne skifte mellem to eller flere brændere koblet til SCSI. - Det har
>>>jeg da gjort på mine Beige maskiner....
>>>
>>>Titanium 5.1.2 understøtter også Firewire Authoring support til bl.a.
>>>DVD og CD-I...
>>>
>>>Så det kan altså ikke være det, der er problemet.
>>
>>Det ville jeg altså ikke udelukke helt alligevel. Netop det at du har
>>installeret Toast på den måde gør at det er forsøget værd. Du kan jo
>>bare prøve at slå AS-relaterede Extensions fra med Extension Manager og
>>genstarte for at udelukke det helt.
>
> Jeg fik jo DVD-drev på min 86'er - sikke et bøvl, indtil jeg fandt ud af
> at google mig frem til, at man skulle fjerne apples disburner-software
> fra udvidelsesmappen, og vist også authoring support, både USB og FW,
> når man kører Toast.

Jeg kan egentlig svare både dig og Steen her... Samme problem havde jeg
på G3/900 med FW brænderen + en ekstern SCSI musikbrænder, hvor firmware
var specialdesignet til musikbrænding.

Den kører også OS 9.2.2, og _alt_ DiskBurner og Authoring Support var
fjernet helt fra systemet. - Stadig ingen valgmulighed...

> Jeg mener, at jeg kører sAmme toast, som dig, og det virker fint nu med
> både SCSI og FW-brændere, og på min anden 86'er med en USB-brænder.

Hm, det giver mig en anden 'mistanke'... At der måske er et eller andet
i Toast's prefs, der blokerer. Da jeg sidst slettede prefs filen
genstartede jeg ikke computeren, kun Roxio, så det kian være, at alt
ikke er fjernet fra Desktop DB filen, men blot gendannes ved åbning af
Roxio.

'Fidusen' med DiskBurner er jo, at man med RW medier får den frem på
skrivebordet, så man kan kopiere til den som til en alm. HD. Det kan
godt være lidt nyttig en gang i mellem. Ligeledes kan jeg jo på den måde
bruge Synchronize! Pro, til autosync mellem RW og fx. en download mappe.

Men jeg prøver lige en gang til....

mvh. Erik Richard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


(Sebastian Adorján D~ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : (Sebastian Adorján D~


Dato : 20-06-04 14:55

Hej Erik

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

>
> 'Fidusen' med DiskBurner er jo, at man med RW medier får den frem på
> skrivebordet, så man kan kopiere til den som til en alm. HD. Det kan
> godt være lidt nyttig en gang i mellem. Ligeledes kan jeg jo på den måde
> bruge Synchronize! Pro, til autosync mellem RW og fx. en download mappe.
>
Det er selvf sandt; men jeg kunne IKKE se mit FW-drev, da jeg ikke havde
taget apples Ext ud af 9.2.2, så jeg vil helst nøjes med Toast

> Men jeg prøver lige en gang til....

Har du husket at putte ALLE toasts FW/USB-udvidelser ind?

/Seb
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages
begge med glæde. Sebastian A. Dyhr - 8220 - tlf: 8625 1050

Erik Richard Sørense~ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-06-04 18:38

Hej Seb

Sebastian Adorján Dyhr wrote:
>>'Fidusen' med DiskBurner er jo, at man med RW medier får den frem på
>>skrivebordet, så man kan kopiere til den som til en alm. HD. Det kan
>>godt være lidt nyttig en gang i mellem. Ligeledes kan jeg jo på den måde
>>bruge Synchronize! Pro, til autosync mellem RW og fx. en download mappe.
>
> Det er selvf sandt; men jeg kunne IKKE se mit FW-drev, da jeg ikke havde
> taget apples Ext ud af 9.2.2, så jeg vil helst nøjes med Toast

Jeg vil gerne kunne vælge, da mit LaCie FW drev er væsentlig hurtigere
end DVD-RW drevet - både på alm. CDR og CDRW...

>>Men jeg prøver lige en gang til....
>
> Har du husket at putte ALLE toasts FW/USB-udvidelser ind?

Ja, den kører 'native' med Apples eget software.

mvh. Erik Richare
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


(Sebastian Adorján D~ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : (Sebastian Adorján D~


Dato : 20-06-04 19:13

Hej Erik

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg vil gerne kunne vælge, da mit LaCie FW drev er væsentlig hurtigere
> end DVD-RW drevet - både på alm. CDR og CDRW...

Altså på Thomases Mac pillede jeg da vist Apples software ud, og nøjedes
med Toast, og det virkede fint.

>
> >>Men jeg prøver lige en gang til....
> >
> > Har du husket at putte ALLE toasts FW/USB-udvidelser ind?
>
> Ja, den kører 'native' med Apples eget software.
>

Jamen jeg tror faktisk, at Toast også understøtter Apples drev, så prøv
lige en gang med KUN Toastes ting ,-)

/Seb

> mvh. Erik Richare


--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages
begge med glæde. Sebastian A. Dyhr - 8220 - tlf: 8625 1050

Erik Richard Sørense~ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-06-04 23:22

Hej Seb

Sebastian Adorján Dyhr wrote:
>>Jeg vil gerne kunne vælge, da mit LaCie FW drev er væsentlig hurtigere
>>end DVD-RW drevet - både på alm. CDR og CDRW...
>
> Altså på Thomases Mac pillede jeg da vist Apples software ud, og nøjedes
> med Toast, og det virkede fint.

Ja, man kan sagtens bruge Roxio som brændersoftware på interne brændere,
men som sagt, mister man muligheden for at mounte skiven som en disk.

>>>>Men jeg prøver lige en gang til....
>>>
>>>Har du husket at putte ALLE toasts FW/USB-udvidelser ind?
>>
>>Ja, den kører 'native' med Apples eget software.
>
> Jamen jeg tror faktisk, at Toast også understøtter Apples drev, så prøv
> lige en gang med KUN Toastes ting ,-)

Nu er det ikke et Apple drev, men et Pioneer DVD-RW 103, men den
understøttes af Apples software, Roxio, CDRom Toolkit, Intech CD
SpeedTools osv.

Jeg har nu 'renset' systemet for alt hvad der har noget med DiskBurner
og Authoring Support at gøre, og det lader til, det _er_ det, der stadig
er problemet. - Jeg har nu ingen problemer med at skifte mellem de to drev.

Det underlige er bare, at jeg mener, den fejl skulle have været rettet
med Roxio Titanium 5.0.4, - men det er den altså ikke... - sur
konstatering..

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


(Sebastian Adorján D~ (21-06-2004)
Kommentar
Fra : (Sebastian Adorján D~


Dato : 21-06-04 21:37

Hej Erik

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Ja, man kan sagtens bruge Roxio som brændersoftware på interne brændere,
> men som sagt, mister man muligheden for at mounte skiven som en disk.

Jo det er selvf trist, men er det alligevel ikke bedre at kunn vælge den
i Toast ?

>
[snip]
>
> Jeg har nu 'renset' systemet for alt hvad der har noget med DiskBurner
> og Authoring Support at gøre, og det lader til, det _er_ det, der stadig
> er problemet. - Jeg har nu ingen problemer med at skifte mellem de to drev.
>
> Det underlige er bare, at jeg mener, den fejl skulle have været rettet
> med Roxio Titanium 5.0.4, - men det er den altså ikke... - sur
> konstatering..

Ja det er da egl sært; men jeg var også ved at blive både grøn og blå og
GAL over mit nye dvd-drev, der ikke virkede på en 8600, så jeg googlede
en halv dag, til jeg fandt ud af ovenstående, som jeg kan finde
henvisningen til igen, hvis det er.

/Seb
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages
begge med glæde. Sebastian A. Dyhr - 8220 - tlf: 8625 1050

Morten Reippuert Knu~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-06-04 11:54

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Når jeg åbner Roxio 5.1.2 vises kun det interne drev i bundlinien i
> vinduet. Efter hvad jeg har fået at vide - også her i gruppen, - skulle
> man kunne skifte mellem flere drev ved at klikke i det nederste felt med
> navnet på drevet. - Men der sker bare _INTET_. Det er stadig kun Pioneer
> drevet, der vises.

> LaCie drevet fungerer dog stadig perfekt som et alm. CD ROM drev - altså
> læse CD skiver uden problemer.

har du roxios Toast udvidelser installeret?

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Erik Richard Sørense~ (22-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 22-06-04 19:14

Hej Morten

Ja, alle de nødvendige og rigtige udvidelser (dog ikke USB udv.) er på
plads - inkl. 'Toast CD Reader Extension', som jeg dog har valgt at lade
starte som sidste udv. pga. konflikt med Apple CD/DVD udvidelsen.

Hvis du ser mit svar til Seb, så kan du også se, at det fungerer nu,
efter at alle DiskBurner og Authoring Support filer er fjernet. - Så
problemet er der altså stadig på trods af, hvad Roxio har skrevet /
lovet - desværre.

Jeg har i øvrigt også prøvet med Roxio Titanium 5.2.2LE, som fulgte med
mit LaCie drev. - Problemet er også dér !

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:
>>Når jeg åbner Roxio 5.1.2 vises kun det interne drev i bundlinien i
>>vinduet. Efter hvad jeg har fået at vide - også her i gruppen, - skulle
>>man kunne skifte mellem flere drev ved at klikke i det nederste felt med
>>navnet på drevet. - Men der sker bare _INTET_. Det er stadig kun Pioneer
>>drevet, der vises.
>
>>LaCie drevet fungerer dog stadig perfekt som et alm. CD ROM drev - altså
>>læse CD skiver uden problemer.
>
> har du roxios Toast udvidelser installeret?
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Morten Reippuert Knu~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 23-06-04 01:00

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Ja, alle de nødvendige og rigtige udvidelser (dog ikke USB udv.) er på
> plads - inkl. 'Toast CD Reader Extension', som jeg dog har valgt at lade
> starte som sidste udv. pga. konflikt med Apple CD/DVD udvidelsen.

> Hvis du ser mit svar til Seb, så kan du også se, at det fungerer nu,
> efter at alle DiskBurner og Authoring Support filer er fjernet. - Så
> problemet er der altså stadig på trods af, hvad Roxio har skrevet /
> lovet - desværre.

du må have haft forkerte versioner af apples udvidelser sammen med de
forkerte versioner af roxio udvidelserne, eller have haft en obskur
udvidelseskonflikt.
Jeg har så sent som for 2-3 måneder siden sat en beige G3 op med såvel
toast som discburn uden probelmer.

--
Morten Reippuert Knudsen         <http://blog.reippuert.dk>

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra, iSight, eyeTV200 & Lacie Photon18Vision (TFT).

Erik Richard Sørense~ (23-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 23-06-04 01:41

Hej Morten

Morten Reippuert Knudsen wrote:
>>Ja, alle de nødvendige og rigtige udvidelser (dog ikke USB udv.) er på
>>plads - inkl. 'Toast CD Reader Extension', som jeg dog har valgt at lade
>>starte som sidste udv. pga. konflikt med Apple CD/DVD udvidelsen.
>>
>>Hvis du ser mit svar til Seb, så kan du også se, at det fungerer nu,
>>efter at alle DiskBurner og Authoring Support filer er fjernet. - Så
>>problemet er der altså stadig på trods af, hvad Roxio har skrevet /
>>lovet - desværre.
>
> du må have haft forkerte versioner af apples udvidelser sammen med de
> forkerte versioner af roxio udvidelserne, eller have haft en obskur
> udvidelseskonflikt.

Det tror jeg ikke. Det har heller ikke virket på min egen gamle Beige
G3/300AV med 2 eksterne ens LaCie d2 brændere på flg. systemer Mac OS
9.1IE, Mac OS 9.2.2DK, US, UK og IE, samt Mac OS 9.2.0Developer Version.

> Jeg har så sent som for 2-3 måneder siden sat en beige G3 op med såvel
> toast som discburn uden probelmer.

Var det også en maskine med både en ekstern og en intern CD/DVD brænder?

Jeg kan sagtens bruge Toast sammen med DB på min nu solgte G3/900mhz.
Men satte jeg både en SCSI brænder (LaCie d2/Panasonic) og den hurtige
52x40x52 FW brænder på også, kan der ikke skiftes mellem de to, hvis
DiskBurner + Authoring Support filerne er aktive. - Kun FW brænderen kan
bruges.

På den G3/900mhz ligger der både et clean 9.2.2 til brug med classic
mode, når den nye ejer får fat i OS X + en stor og velfyldt 9.2.2 med
mange udv. til grafik - Kodak Color Management System. (efter hans ønske).

Så der er altså ingen problemer, hvis der kun er en enkelt brænder sat
til maskinen.

Men som du også kan se af Sebs første svar til mig, har han haft
nøjagtig samme problem på en PM 8600 med indb. brænder + ekstern CD/DVD
brænder... samt Roxio Titanium 5.1.2 - altså samme ver. af brændersoftware.

mvh. Erik Rihcard
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Sebastian D (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Sebastian D


Dato : 28-06-04 09:30

Hej Erik

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Men som du også kan se af Sebs første svar til mig, har han haft
> nøjagtig samme problem på en PM 8600 med indb. brænder + ekstern CD/DVD
> brænder... samt Roxio Titanium 5.1.2 - altså samme ver. af brændersoftware.

Det var faktisk med kun eksterne brændere, 2 scsi og en FW, men det gør
vel ingen forskel?

/Seb

>
> mvh. Erik Rihcard

Erik Richard Sørense~ (28-06-2004)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 28-06-04 15:54

Hej Seb

Ja, man kan sige, at forskellen er ens.. Moxio 5.1.2 skelner ikke på
den måde mellem eksterne og interne. Men det virker nu - uden DiskBurner
og Authoring Support.

mvh. Erik Rihcard

Sebastian D wrote:
>>Men som du også kan se af Sebs første svar til mig, har han haft
>>nøjagtig samme problem på en PM 8600 med indb. brænder + ekstern CD/DVD
>>brænder... samt Roxio Titanium 5.1.2 - altså samme ver. af brændersoftware.
>
>
> Det var faktisk med kun eksterne brændere, 2 scsi og en FW, men det gør
> vel ingen forskel?
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
K.M.L. Denmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste