saml filer
Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-06-04 22:10

Hvordan samler man filer i Linux ligesom man kan gøre det i Win?
Hans

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 15-06-04 22:17

On 2004-06-15, Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote:
> Hvordan samler man filer i Linux ligesom man kan gøre det i Win?

cat fil1 fil2 fil3 ... filN > StuuuuurStuuurFil

Linux er 8bit rent, så cat virker som den skal.

Thomas

Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-06-04 22:48

.... ikke forstået?!
/:( Hans

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-06-04 22:54

Hans Houmøller uttered:
> ... ikke forstået?!
> /:( Hans

Hvis du med "samle filer" mener at lægge fil1, fil2 og fil3 sammen til
en stuur fil, så kan du skrive flg. i en shell:

cat fil1 fil2 fil3 > stuurfil

Hvis det ikke var det du mente må du nok lige uddybe...

\\kristian
--
http://lpf.ai.mit.edu/Patents/knuth-to-pto.txt

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 15-06-04 22:50

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> ... ikke forstået?!
> /:( Hans

Tja. Han svarede på det han troede at du spurgte om. Hvis det var
noget andet du ville spørge om sku' du måske spørge lidt mere
præcist...

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-06-04 23:04

Jeg bukker og takker for svar!
) Hans

Fra : Hans Houmøller

Dato : 15-06-04 23:06

Jeg bruger Krusader i Linux som jeg bruger Windows Commander i Windows, hvor
man kan samle filer, så derfor spørgsmålet!
Hans

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 16-06-04 09:12

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Jeg bruger Krusader i Linux som jeg bruger Windows Commander i Windows, hvor
> man kan samle filer, så derfor spørgsmålet!

Hvilke filer er det du kan samle?

Christoffer Olsen

http://my.opera.com/dev/discussion/openweb/20030206/

Fra : Kim Emax

Dato : 17-06-04 15:07

Hans Houmøller wrote:
> Jeg bruger Krusader i Linux som jeg bruger Windows Commander i
> Windows, hvor man kan samle filer, så derfor spørgsmålet!

Det er nok brugen af ordet "samle" der forvirrer. Jeg har sgu heller aldrig
hørt om nogen, der samler filer i windows (udover scandisk . Kan det
tænkes at du ønsker at zippe filer? I så fald kan du bruge kommandoen tar
til dette fra en kommando prompt:

tar -cvf samletfil.tar fil1 fil2 fil3
og pakke den ud igen med: tar xvf samletfil.tar

Du skal naturligvis enten stå i det directory, hvor filerne er eller angive
en korrekt sti til dem.

Var det mon det du ville?

--
Take Care
Kim Emax - master|minds - Vi tænker IT for dig...

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 16-06-04 21:57

Hans Houmøller wrote :

> Jeg bruger Krusader i Linux som jeg bruger Windows Commander i Windows,
> hvor man kan samle filer, så derfor spørgsmålet!

Jeg har på fornemmelsen at du vil pakke filerne i et arkiv. Hvis det er
det du vil så prøv i Konqueror at markere filerne, så højre klikker du
en af filerne og vælger "Actions" i menuen, her vælger du så hvordan du
vil pakke filerne.

Når du en dag får god tid så tag et kik på 'man tar'.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.