Firefox 0.9 med tabs og multible instances
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-06-04 22:04

Hej!

Med Firefox 0.8 brugte jeg dette script...:

MOZILLA="/usr/bin/firefox"
if $MOZILLA -remote "ping()" 2>/dev/null
then
echo "Mozilla already launch"
location=",new-tab"
exec $MOZILLA -remote "openURL($1$location)"
else
exec $MOZILLA "$@"
fi
exit 1

Men det virker ikke med Firefox 0.9. Den åbner bare nye vinduer og fx.
Pan brokker sig over, at Forefox allerede er startet.

Hvordan kan det kommer til, at virke med Firefox 0.9 ?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 16-06-04 08:39

Martin Johansen [6000] wrote:

> Med Firefox 0.8 brugte jeg dette script...:

[klip]

Jeg har tidligere brugt et lign. script, men med 0.8 var det ikke
længere nødvendigt.... Har du prøvet bare at starte firefix op på
"almindelig" vis?

Mvh
Tonni

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-06-04 10:03

On Wed, 16 Jun 2004 09:38:55 +0200, Tonni Aagesen wrote:

> [klip]
>
> Jeg har tidligere brugt et lign. script, men med 0.8 var det ikke længere
> nødvendigt.... Har du prøvet bare at starte firefix op på "almindelig"
> vis?

Hos mig var det nødvendigt med 0.8. Med 0.9 starter den ganske vist et
nyt vindue selvom et allerede er åbent.

Problemet er, at i Pan brokker Firefox sig over, at den allerede er
startet så det er lidt mystisk.