Medynk = Ondskab. Vær kynisk eller vær nai~
Fra : Bo Warming

Dato : 15-06-04 20:23

Mødre er stærke, for de giver, og vi vil alle gerne være som modermagten:
:værdsatte givende magtfulde individer _
- derfor får vi medlidenhed med de svage.

Det er som med vitser ved selskabelighed - man har det bedst når man gør
lykke og leverer varen og andre er taknemligt leende.

" Man har det næsten altid kedeligt med dem, man ikke kan more.
André Fery

" Vi holder mere af dem vi giver til, end af dem der giver til os. La
Rochefouceauld

"Vi tilgiver ofte dem, som keder os, men aldrig dem, som vi keder.
Duc de La Rochefoucauld

" Vi værdsætter ikke vores venner efter deres evne til at underholde os, men
efter vores evne til at underholde dem. Evelyn Waugh

"En ven, hvis håb vi ikke kan gavne, vil vi hellere have som fjende.
Nietzsche Morgenrøde 1880

Regn med, at når staten ævler om medynk med svage, så er det fordi nogen vil
oprette skattebetalte stillinger til vennerne

Ved at "hjælpe" sætter man i taknemlighedsgæld - det giver magt.

"Det almindelige påskud for dem, som volder andres ulykke, er, at de vil
deres bedste. Vauvenargues, Luc De Clapiers De (1717-1745)

"Someone gives us all, he has, and we are his. Eric Hoffer

Selfølgelig findes der ægte medlidenhed og ægte taknemlighed, men det hører
hjemme i den private sfære.

"For intet er vi så taknemlige som for taknemligheden. Marie
von Ebner-Eschenbach
" Taknemmelighed er hjertets hukommelse. Jean Baptiste Massieu

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Johnny Andersen

Dato : 15-06-04 20:55

Er det eneste du kan, at skrive endeløse citater??
- Men på en måde kan jeg godt forstå dig Bo - Hvis man ikke selv har evnene
til selv, at tænke de store tanker, kan man jo altid kopier andre.......

/Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 21:18

On Tue, 15 Jun 2004 21:54:52 +0200, "Johnny Andersen"
<netsat_99@yahoo.dk> wrote:

>Er det eneste du kan, at skrive endeløse citater??
>- Men på en måde kan jeg godt forstå dig Bo - Hvis man ikke selv har evnene
>til selv, at tænke de store tanker, kan man jo altid kopier andre.......

Og måske du skulle lære at klippe noget væk fra det originale indlæg.
Men hvis du så gerne vil vise hele Bo Wamlings indlæg endnu
engang.........

Mvh. Brian
--
http://www.brinch.it - Life of Brian