Help med Request.QueryString
Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 15-06-04 17:18

Jeg har set mig blind hjælp mig venligst:

Fra side1 er der et link til side 2:

Side 2 giver følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E10)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er for få parametre. Der var
ventet 1.
/mail/emailkatalogafdeling.asp, line 62

Linie 61+62 ser sådan ud:

strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling =" &
Request.QueryString("afdeling")
Set rs=Conn.Execute(strSQL)

Hvad gør jeg galt?

Nils

Fra : Mikoangelo

Dato : 15-06-04 17:41

[On ti, 15 jun 2004 16:17:38 GMT, "Nils Nyvang Bacher" wrote (link:
[deletia]
> strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling =" &
> Request.QueryString("afdeling")
> Set rs=Conn.Execute(strSQL)
>
> Hvad gør jeg galt?

Der skal 'er omkring variabler i en SQL-streng.
strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling = '" &
Request.QueryString("afdeling") & "'"

Det skulle gerne virke...

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 15-06-04 17:54

> Der skal 'er omkring variabler i en SQL-streng.
> strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling = '" &
> Request.QueryString("afdeling") & "'"
>
> Det skulle gerne virke...

Skal den se sådan ud:

strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling = ' " &
Request.QueryString("afdeling") & " ' "

Nu går programmet ikke ned men "afdeling" er nu tom!!!

Nils

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 15-06-04 18:53

"Nils Nyvang Bacher" <nils@nyvang-bacher-slettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ikke nødvendigvis. Kun hvis det felt, der sammenlignes med, er en streng.

> Skal den se sådan ud:
>
> strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling = ' " &
> Request.QueryString("afdeling") & " ' "
>
> Nu går programmet ikke ned men "afdeling" er nu tom!!!

Det tyder mere på, at der ikke overføres nogen værdi. Prøv at udskrive både
den værdi, du får overført, og SQL-sætningen med

Response.Write Request."Overført parameter: " & QueryString("afdeling") &
"<BR>
Response.Write "SQL-sætning: " & strSQL

og udkommeter den linie, hvor du åbner recordsættet. Det hjælper ofte, når
man skal finde ud af, hvorfor en SQL-sætning ikke giver det ønskede
resultat.

Mvh

C@rsten

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 15-06-04 19:07

> [...]
>
> og udkommeter den linie, hvor du åbner recordsættet. Det hjælper ofte, når
> man skal finde ud af, hvorfor en SQL-sætning ikke giver det ønskede

Jo jeg har testet at der er indhold i QueryString("afdeling"), det er en
streng som jeg også kan se på samme side.

Nils

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 19:40

Nils Nyvang Bacher skrev:

> Jo jeg har testet at der er indhold i QueryString("afdeling"),
> det er en streng som jeg også kan se på samme side.

Hvordan ser din sql-sætning ud når du udskriver den?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 15-06-04 19:50

> Hvordan ser din sql-sætning ud når du udskriver den?

Jeg er stadig nybegynder så hvad mener du med at udskrive sql? Den ser sådan

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 15-06-04 20:24

> Hvordan ser din sql-sætning ud når du udskriver den?

Er det sådan her:

response.write strsql

Når den kører ser strengen rigtig ud:

Select * FROM cahpers WHERE afdeling = ' Piccolo '

men alligevel vises de pågældende records ikke selvom jeg manuelt har
checket at der findes personer som har en "piccolo" som afdelig.

Nils

Fra : Nils Nyvang Bacher

Dato : 15-06-04 20:32

Nu fik jeg løst problemer:

SQL skulle se sådan ud:

strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling =
'"&Request.QueryString("afdeling")&" ' "

Og ikke

strSQL = "Select * FROM cahpers WHERE afdeling = ' " &
Request.QueryString("afdeling") & " ' "

Forskellen er de mellemrum der efter "afdeling ="

Når de blev fjernet virkede alt som det skulle.

Nils

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-06-04 21:45

Nils Nyvang Bacher skrev:

> Er det sådan her:
>
> response.write strsql

Jep.

> Når den kører ser strengen rigtig ud:
>
> Select * FROM cahpers WHERE afdeling = ' Piccolo '

Som du selv opdagede gør mellemrummene en betydende forskel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen