MS Windows
briani 27239
baggrund
Fra : Thomas Kaarup

Dato : 14-06-04 22:30

hvordan sikre jeg mig at baggrunden på min desptop ikke bliver ændret af
andre der bruger min pc. bruger xp

/thomas K

Fra : Bertel Brander

Dato : 14-06-04 23:01

Thomas Kaarup wrote:
> hvordan sikre jeg mig at baggrunden på min desptop ikke bliver ændret af
> andre der bruger min pc. bruger xp

Du kan lave en .reg fil (f.ex. c:\wallpaper.reg) med
følgende indhold:

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop]
"Wallpaper"="C:\\WIN2000\\407.bmp"

(Skift navn/sti ud med det du ønsker.)

Derpå laver du en .bat fil (f.ex. wallpaper.bat)
der indholder:
@regedit /s c:\whatever.reg

Denne bat fil putter du i din startup folder.

Det garanterer ikke at andre brugere ikke skifter
men der bliver skiftet tilbage automatisk.
Jeg er ikke sikker på at den finder ud af at
baggrundsbilledet er skiftet før næste gang du
starter.

Eller du kan søge på google efter en af de mange
gratis wallpaper skiftere der findes.

/b

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 14-06-04 23:18

Thomas Kaarup skrev:

> hvordan sikre jeg mig at baggrunden på min desptop ikke bliver
> ændret af andre der bruger min pc. bruger xp

Hvis det er WinXP Pro, så kan du vha. Group Policy (gpedit.msc)
låse baggrundsbilledet vha. følgende indstilling:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/prevent_wallpaper.png>.

Group Policy findes dog vist ikke i WinXP Home.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 15-06-04 09:59

Thomas Kaarup skriver bl.a.:
> hvordan sikre jeg mig at baggrunden på min desptop ikke bliver
> ændret af andre der bruger min pc. bruger xp

Det geniale ved sådan et flerbrugersystem er jo at man kan
oprette flere brugere og sætte et password på sin egen. Så er der
ingen til at lave om på den.

--
Niels P Sønderskov
nielspsonder @ skov.mail.dk

Fra : preben nielsen

Dato : 15-06-04 10:20

"Thomas Kaarup" <thomaskaarup@FJERNprivat.dk> skrev i en
meddelelse news:40ce18ef$0$315$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> hvordan sikre jeg mig at baggrunden på min desptop ikke bliver
ændret af
> andre der bruger min pc. bruger xp

Du opretter en gæste-konto for dem og lader dem ikke bruge DIN
konto !

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Thomas Kaarup

Dato : 15-06-04 21:44

gider heller ikke gå i små sko. min kammerat og jeg deler lejlighed og gider
ikke alt det der konto sjov...

gider bare heller ikke glo på alle hans kællinger ligge og flyde på min
desktop ;)

/thomas K

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-06-04 21:53

Thomas Kaarup skriver:

> [...]
> ikke alt det der konto sjov...
>
> gider bare heller ikke glo på alle hans kællinger ligge og flyde på min

Så fortæller du ham det !

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe