find id'er der overholder tal krav
Fra : Christian Epstein

Dato : 14-06-04 23:27

Kære NG

Har endnu et lille spørgsmål har en stor database der indeholder
forskellige værdier, bland andet en levelmin og levelmax, dette bliver
brugt til at vurdere om en given bruger har lov til at gøre/bruge den
funktion eksempel:

ID   Navn   [...Klip...]   LevelMin   LevelMax
1   Tilføj   [...Klip...]   1      10
2   Slet   [...Klip...]   5      10

osv. Problemet er at der også er nogen der har mindre level max end 10,
hvor om alting er skal jeg finde en metode til at vælge de Id'er ud hvor
et givent Level er accepteret. Er der nogen der har en god idé for jeg
kan ikke lige finde ud af hvordan det skal gøres. Bare idéer til hvordan
det skal gøres, i behøver ikke sider og skrive meterlange koder, men jeg
kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre det. Husk databasen er
meget stor, så det må gerne være en "effektiv" kode.

/Christian

Fra : Christian Epstein

Dato : 14-06-04 23:48

Christian Epstein wrote:

> [...]
> kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre det. Husk databasen er
> meget stor, så det må gerne være en "effektiv" kode.

Glemte lige at nævne at jeg selvfølgelig skal kunne bruge de accepterede
værdier som et record set og helst og skal vide hvor mange der er,
eftersom jeg bagefter skal bruge enten alle eller en tilfældig af de
accepterede sets...

/Christian