Tage thumbnail ud af jpeg-billede...
Fra : Jens Christensen

Dato : 14-06-04 23:14

Hej

Jeg ved at der ligger et thumbnail-billede i de exif-data, der ligger i
headeren på de jpeg-billeder de fleste digi-cams laver. Er der nogen der ved
om der findes en stump asp-kode, der kan hive dette billede ud så det kan
benyttes som thumbnail?
Jeg ved at der findes nogle scripts på nettet til dette (der koster penge),
men findes der ikke en stump kode, der kan gøre det samme, som eventuelt kan
benyttes gratis?

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 10:24

On Tue, 15 Jun 2004 00:14:15 +0200, "Jens Christensen"
<nospam@nospam.no> wrote:

> [...]
>om der findes en stump asp-kode, der kan hive dette billede ud så det kan

Kan den ikke bare resizes uden at kigge på Exif-data? Prøv at kigge på
http://www.brinch.it/webgal.asp hvor resize af billeder er en del af
mit fotoalbum.

Der ligger link til sourcen hvor du kan se hvordan jeg resizer vha.
AspImage komponenten. For du slipper nok ikke uden om at skulle
benytte en komponent alligevel til formålet.

Mvh. Brian

Fra : Jens Christensen

Dato : 15-06-04 11:06

> Kan den ikke bare resizes uden at kigge på Exif-data? Prøv at kigge på
> http://www.brinch.it/webgal.asp hvor resize af billeder er en del af
> mit fotoalbum.
Jo, det kunne man også godt...troede bare det ville være lettere det
andet...Jeg har fundet en stump kode der hiver exif-data ud af en
billedefil, såsom lukketid, iso, etc. så jeg troede der også fantes en stump
der kunne hive thubnailfilen ud...har dog ikke kunne finde det.

> Der ligger link til sourcen hvor du kan se hvordan jeg resizer vha.
> AspImage komponenten. For du slipper nok ikke uden om at skulle
> benytte en komponent alligevel til formålet.

Det havde jeg lidt håbet på. Jeg mener ikke min udbyder har den liggende, og
den skal vel være installeret på serveren før det virker...

Mange tak for dit svar.

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-04 11:17

On Tue, 15 Jun 2004 12:05:46 +0200, "Jens Christensen"
<nospam@nospam.no> wrote:

>Det havde jeg lidt håbet på. Jeg mener ikke min udbyder har den liggende, og
>den skal vel være installeret på serveren før det virker...

De fleste webhoteller har den, hvis det er en windows server.

Jeg vil sige at det er nemmere at resize end at skulle hive billedet
ud fra nogle Exif-data. Men måske en anden har noget kode der kan
ændre min mening

Mvh. Brian

Fra : Jens Christensen

Dato : 15-06-04 11:23

> De fleste webhoteller har den, hvis det er en windows server.
Jeg har netop efterspurt den. Jeg synes ikke at kunne finde den.

> Jeg vil sige at det er nemmere at resize end at skulle hive billedet
> ud fra nogle Exif-data. Men måske en anden har noget kode der kan
> ændre min mening

Det håber jeg
Tak igen.

--