Skærme
Fijala 3554
Hvad er bedre end Samsung 959NF ?
Fra : Søren Hansen

Dato : 14-06-04 22:41

Min Samsung 959NF er ødelagt af ridser (pas på - refleksbehandlingen er
ekstremt skrøbelig), og jeg skal finde en afløser. Har det lidt skidt med at
købe samme skærm igen - også fordi jeg aldrig blev helt tilfreds med
geometrien (den er små-skæv). Til gengæld var jeg tilfreds med farverne og
især opdateringen, da jeg er meget flimmer-følsom.

Hvad skal jeg købe? Det er mest til tekstbehandling, så den skal være
knivskarp - også i 1600x1200 og HØJERE (hvis det er en 21/22").

Jeg har kig på følgende:

* Samsung 1200NF - men det er en gammel svend, vist fra før Windows XP
æraen. Og så er jeg lidt skeptisk mht. geometrien - jf. 959nf.

* Mitsubishi DP2060U - testvinder på bl.a. THG, men jeg kan ikke finde den
nogen steder i DK.

* Philips Professional 202P40. Også gode anmeldelser.

* Sony F520 - Hvis det ikke var for prisen. Så det er kun, hvis jeg får
penge tilbage i skat... Er det rigtigt, at Sony helt er holdt op med at
producere crt-skærme? I så fald kan den jo også blive svær at finde.

Mvh
Søren

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-06-04 18:15

Søren Hansen (SH@nospam.dk) skrev følgende:
> Er det rigtigt, at Sony helt er holdt op
> med at producere crt-skærme? I så fald kan den jo også blive svær at
> finde.

De er vist kun holdt op med at udvikle CRT.....

- Martin

Fra : N_B_DK

Dato : 16-06-04 01:08

Martin Petersen wrote:

> De er vist kun holdt op med at udvikle CRT.....

Det havde da vidst været bedre med et: ja det er korrekt eller nej det er
ikke korrekt, manden er jo i tvivl om de er stoppet, og er man er da stadig
i tvivl efter dit svar.

Men såvidt jeg husker er de kun stoppet med de mindre modeller i CRT (under
19") men er kun 98% sikker.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-06-04 21:05

N_B_DK (N_B_DK@Removehotmail.com) skrev følgende:

> Det havde da vidst været bedre med et: ja det er korrekt eller nej
> det er ikke korrekt, manden er jo i tvivl om de er stoppet, og er man
> er da stadig i tvivl efter dit svar.

Mit svar fortæller ham at de kun er holdt op med at udvikle.. Ikke
producere. Så er jeg så venlig at gøre opmærksom på at jeg ikke er sikker;
er det nu også galt?

> Men såvidt jeg husker er de kun stoppet med de mindre modeller i CRT
> (under 19") men er kun 98% sikker.

Og nu er han overhovedet ikke i tvivl?

Tak for din ligegyldige kommentar.

- Martin

Fra : M.Kay

Dato : 16-06-04 08:31

I know it's awful, but Søren Hansen wrote to everybody in
dk.edb.hardware.skaerm saying:

> * Sony F520 - Hvis det ikke var for prisen. Så det er kun, hvis jeg får
> penge tilbage i skat... Er det rigtigt, at Sony helt er holdt op med at
> producere crt-skærme? I så fald kan den jo også blive svær at finde.

Der findes flere alternativer fra Sony

http://makeashorterlink.com/?H4FB12398 <-- edbpriser.dk
--
Kay

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-04 13:45

"Søren Hansen" <SH@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Evt IBM P275 21"

MVH CP

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 16-06-04 15:03

> Hvad skal jeg købe? Det er mest til tekstbehandling, så den skal være
> knivskarp - også i 1600x1200 og HØJERE (hvis det er en 21/22").

KLIP

> * Samsung 1200NF - men det er en gammel svend, vist fra før Windows XP
> æraen. Og så er jeg lidt skeptisk mht. geometrien - jf. 959nf.

Samsungs 21" skærme har kun anbefalet opløsning på 1280x1024, så jeg
går personligt udenom Samsung. De har også nitte information om den du
nævner, da det netop er en gammel skærm.

> * Sony F520 - Hvis det ikke var for prisen. Så det er kun, hvis jeg får
> penge tilbage i skat... Er det rigtigt, at Sony helt er holdt op med at
> producere crt-skærme? I så fald kan den jo også blive svær at finde.

Jeg har selv en E530, som jeg desværre har været lidt uheldig med. Jeg
fik at vide af InfoCare, at jeg ville få en helt ny, men efter et par
måneder fandt de ud af, at de slet ikke kunne få nogen CRT-skærme fra
Sony mere. Jeg er så efter lidt brok blevet tilbudt en brugt F520, som
jeg ser frem til at prøve.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Søren Hansen

Dato : 16-06-04 19:29

> [...]
> måneder fandt de ud af, at de slet ikke kunne få nogen CRT-skærme fra
> Sony mere. Jeg er så efter lidt brok blevet tilbudt en brugt F520, som

Det lyder som et godt bytte - hvis den vel at mærke er i OK stand, hvilket
du naturligvis skal forlange.

Mvh
Søren

Fra : Nic

Dato : 17-06-04 06:53

Jeg havde en Samsung 1200nf i flere år - lækker lækker skærm.

Så begyndte den periodisk at pive, så jeg benyttede onsite garantien.
Desværre fik jeg en temmelig slidt skærm igen, så den måtte også ind - spild af tid.

Den 3 er dog igen fin - kan anbefales, men ja, det er nok ikke den nyeste teknologi mere.

Mon Samsung har en afløser til den?

Fra : Eivind

Dato : 19-06-04 19:05

Hvis du kun laver tekstbehandling - så ville jeg da købe en TFT skærm -
intet flimmer og den er knivskarp.
Der er slf forskel på skærmene - jeg kender ikke der store TFT skærme så
godt (har en 19") og synes, at alle
de CRT jeg bagefter har set - har været lidt uskarpe.
Men det er slf dit valg

Eivind

Et bud ku være Samsung T213 (21" effektivt - 1600x1200)

Fra : Thomas

Dato : 10-07-04 08:48

"Søren Hansen" <SH@nospam.dk> wrote in message news:<40ce1b57$0$241$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> penge tilbage i skat... Er det rigtigt, at Sony helt er holdt op med at
> producere crt-skærme? I så fald kan den jo også blive svær at finde.

Jeg købte fornylig en Samsung 1200nf - og returnerede den meget
hurtigt.
Jeg kommer selv fra en Sony G400 19", og det kan godt være man er en
smule "spoleret" med trinitron rørets skarpe og snorelige billede.
Samsung skærmen havde meget flotte farver, en god kontrast - men
geometri og focus er ikke dens stærke side.
Skærmen jeg købte, havde en "nord-syd" barrel distortion, og dette kan
ikke rettes. Det resulterer i at skærmen "smiler" en anelse i bunden
og at denne fejl forplanter sig længere op ad skærmen - meget
irriterende ved tekstdokumenter og hjemmesider der har mange vandrette
elementer.
Jeg kan forstå, hvorfor nogen vil sige at dette er en skærm der er
god, men kommer du fra en skærm, der er geometrisk "perfekt" - virker
det som en kæmpe nedtur at sidde ved en Samsung.
Som nævnt er modellen også mange år gammel (er ikke en Samsung
reklamerer med længere, på deres hjemmeside), så mon ikke andre mærker
med nyere Diamondtron billedrør er bedre? Mit valg står pt. imellem
LaCie Electron 22 Blue IV (ca. 5700+moms) og kan købes hos
http://www.caslonshop.dk/ eller også Mitsubishi Diamond Plus 2070SB
(ca 6300+moms) og kan købes hos http://www.ergo-pen.dk