Search på brugere..
Fra : Matt

Dato : 13-06-04 22:37

Det her er nok en af de svære, håber i kan hjælpe mig.

Jeg er igang med at lave en user liste hvor man kan se hvem der
er online og hvem der ikke er.
Lad os sige der er 3 brugere (ud af f.eks. 30. alle 30 er i den
samme database) som skal checkes om de er online eller ikke.

' Udskriver alle online brugere:
Call WriteOnlineUsers()
Sub WriteOnLineUsers()
Dim arrUsers
Dim n
' --- lav et array med online brugere ---
arrUsers = Split(Application("Onlineusers"), ",")
' --- udskriv liste ---
For n = 1 To UBound(arrUsers) -1
Response.Write(arrUsers(n) & ", ")
Next
End Sub
' når den udskriver ser det f.eks. således ud:
Matt, Jens, Mike, Virgo, Jonas, Bjørn, Michael

' Efter denne kode, skal der checkes om eks. Jonas, Jens og
Michael er på listen.
Hvis Jonas er online skal
JoAvatar = 1 (den skal være 0 hvis han er offline)
Hvis Jens er online skal
JeAvatar = 1 (den skal være 0 hvis han er offline)
Hvis Michael er online skal
MiAvatar = 1 (den skal være 0 hvis han er offline)

Mvh. Matthias
På forhånd tak for jeres besvarelse, håber i gider at sætte jer
ind i det og hjælpe mig.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne