park hybrid ænder
Fra : JHF

Dato : 13-06-04 22:13

Hej
Jeg har lidt problemer med nogle ænder jeg har fotograferet i en park.
De kan ses på http://users.cybercity.dk/~dsl83549/hybrid/page1.htm

--
JHF
fjern mig fra e-post adressen

Fra : Omnolog HMH

Dato : 13-06-04 23:07

Det er ikke vilde ænder, vel?

Så vidt jeg kan se, er der hvidøjede ænder og rødhovedededede ænder imellem.

MVH MHM

Fra : Omnolog HMH

Dato : 13-06-04 23:11

"Omnolog HMH" <hhestbechrouladea@oohay.dk> wrote in message
> Det er ikke vilde ænder, vel?
>
> Så vidt jeg kan se, er der hvidøjede ænder og rødhovedededede ænder
imellem.

Hov - den første er jo en moskusand

Fra : Claus Tarstrup

Dato : 14-06-04 09:08

Hej,

Jeg tror det er som følger, venstre mod højre,

Første række
moskusand, ??? ,hvidøjet and,

anden række
hvidøjet and, ??? , rødhovedet and

mvh
Claus

Fra : JHF

Dato : 14-06-04 19:43

Tak for det. Det er ikke vilde ænder så vidt jeg ved. Det er "parkænder", og
jeg arbejder på at finde ud af hvilke ænder der er udsat.

Fra : Omnolog HMH

Dato : 14-06-04 22:29

> Tak for det. Det er ikke vilde ænder så vidt jeg ved. Det er "parkænder",
og
> jeg arbejder på at finde ud af hvilke ænder der er udsat.

Hvor er det henne, der er blevet sat sådan noget skrammel ud?

MVH HMH

Fra : Claus

Dato : 15-06-04 08:29

Hej,

Jeg syntes nu den hvidøjede and ser helt ren ud, jeg kan ikke ud fra
billederne afgøre om den skulle være en blanding. Den rødhovede and derimod
kan måske godt være en blanding, dens hovede og næb er helt fin syntes jeg,
mens fjerdragten ikke er helt efter bogen, men jeg er ikke nogen andeekspert
og kender ikke til fjerdragtens udvikling.

Den jeg ikke kan finde ud af hvad skulle være kunne være en blanding af en
gråand og en spidsand, eller måske en gråand og en rødhovedet and, på grund
af de hvid kinder.

mvh
Claus

Fra : JHF

Dato : 15-06-04 08:54

> [...]
>
> Den jeg ikke kan finde ud af hvad skulle være kunne være en blanding af en
> gråand og en spidsand, eller måske en gråand og en rødhovedet and, på

Den sidste blanding tror jeg ikke det er, da den er meget lille. Mht.
rødhovedet and så siger min fuglebog at issefjerene kan rejses efter
fjerstemning. Der er ikke billede af det i bogen, så det var derfor jeg ikke
kunne placere den. går nok en tur i folkeparken og ser om jeg kunne få et
par billeder der er bedre.
-og det er folkeparken i Roskilde!

JHF

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-06-04 00:29

"JHF" <dsl83549@migvip.cybercity.dk> skrev > Den sidste blanding tror jeg
ikke det er, da den er meget lille.

Det er en Anas Bahamensis, Hvidkindet Spidsand.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen