Manuel oprettelse af frome i D5
Fra : ~-~ Mivi ~-~

Dato : 04-05-01 10:58

Hej

Jeg har et program, hvori jeg laver mine efterhånden som jeg skal bruge dem.
Det giver mig dog et lille problem.
I nedenstående eksempel får jeg en fejl, når jeg vil sætte en værdi i feltet
edit1.text.

Nogen der ved, hvad jeg gør galt ?

Procedure WhatEver;
var
frmLevO : TfrmLevOpr;
begin
frmLevO := NIL;
frmLevO := TfrmLevOpr.Create(frmLevO);
frmLevO.Edit1.Text := 'Testing'; //THIS DOESNT WORK
if frmLevO.ShowModal = mrOk then
begin
end;
frmLevO.Free;
End;

Med venlig hilsen / Best regards

OCC Data ApS - Michael Vilhelmsen
Systemudvikler
Telefon: 66 15 46 00 - Fax: 65 93 20 55
Website: www.occdata.dk

Andre kontakter:

Bogholderi: bogholderi@occdata.dk Info: occdata@occdata.dk Salg:
salgocc@occdata.dk

Fra : Niels

Dato : 04-05-01 12:04

Just as I expected, ~-~ Mivi ~-~ came up with this:

>Procedure WhatEver;
>var
> frmLevO : TfrmLevOpr;
>begin
> frmLevO := NIL;

Det er komplet lygegyldigt at sætte en objekt-variabel til nil før du
Create'er et object i den. Bare stryg den linie.

> frmLevO := TfrmLevOpr.Create(frmLevO);

Og nu vil have formen til at eje sig selv? Det må man ikke! Prøv i
stedet at skrive:

frmLevO := TfrmLevOpr.Create(nil);

Hvis AOwner sættes til nil i constuctoren går hurtigere at Create
komponenten. Man kan roligt sætte AOwner til nil hvis man selv Free'er
det objekt man har lavet, og det kan jeg se du gør. Hvis man sætter
AOwner til en komponent *der allerede er instantieret* så er det denne
komponents opgave et Free'e dit nyligt lavede objekt, når ejeren bliver
Free'et.

> frmLevO.Edit1.Text := 'Testing'; //THIS DOESNT WORK

Jeg tror det er fordi din form aldrig bliver Creete'et, det ville da
også hjælpe hvis du fortalte hvilken fejl du får!

Og til sidst, vil du ikke nok skære din signatur lidt ned? 4 linier
maksimum er en god tommelfingerregel! Se på <http://usenet.dk/>!

Niels
--
e-mail: nmartin at iname dot com
ICQ UIN: 50187323

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-05-01 08:06

> Og til sidst, vil du ikke nok skære din signatur lidt ned? 4 linier
> [...]

Og hvis man ellers kan tælle, fylder din egen signatur 5 linier. Herunder
ses et eksempel på kun 2 linier:

Hilsen
Uffe

Fra : RoceKiller

Dato : 25-05-01 13:58

On Sun, 6 May 2001 09:05:34 +0200,
"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk>
used 17 lines to tell us:

>Og hvis man ellers kan tælle, fylder din egen signatur 5 linier.

Signaturen er det er står under "-- ", derfor er hans signatur kun på 3
linier.

>Herunder ses et eksempel på kun 2 linier:

4 linier, da der er to tomme til sidst.

>Hilsen
>Uffe

Din signatur er på 0 linier, da du ikke har skrevet nogen homepage
addresse, citat, etc. Havde du det skulle du have tilføjet "-- " før
eventuelle citater, addresser, etc.

pascal at gøre.

Greetings
RoceKiller

--
{E-Mail: RoceKiller(at)trashcan.dk UIN: #36155647 IRC: #RK at Undernet}
"Intet viser tydeligere en mands karakter end det, han ler ad."

Fra : Jan Pedersen

Dato : 04-05-01 12:51

In article <B3vI6.6818$T22.435592@news010.worldonline.dk>,
ccc37780@vip.cybercity.dk says...
:Hej
:
:
[...]

En meget god idé er at have din kode i en Try...Finally blok
så du er sikker på at resourcen bliver frigivet igen, og specielt
hvis en fejl opstår. Det gør den ikke nu.

Eks.:

procedure WhatEver;
begin
with TfrmLevOpr.Create(nil) do
try
Edit1.Text:= 'Testing';
if ShowModal then
begin
//whatever
end;
finally
Free;
end;
end;

--

Best regards
Jan Pedersen - JPSoft DK

Fra : Thomas Riedel, LogiH~

Dato : 04-05-01 15:40

Hej Miwi

Jeg ved ikke hvad der går galt i dit eksempel, men dette virker ihverfald:

program Project1;

uses
Forms,
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1};