Skrive til tekstfil
Fra : Peter Nielsen

Dato : 13-06-04 12:22

Hej.. jeg har prøvet at skrive til en tekstfil, men den vil ikke som jeg
vil...

Jeg har lavet en test.asp med bare den kode fra html.dk

<%
Dim fso, f, filespec
filespec = Server.Mappath("tekstfil.txt")
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)

' Skriv tekst i en linie
f.WriteLine "VBScript og ASP er sjovt!"

' Åbn filen til læsning og læs linie
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
Response.write f.ReadLine

f.Close
%>

Har jo så bare ændret på placeringen af tekstfil.txt så den ligger i samme
mappe som min test.asp, så sådan der ser min kode ud. Men den står bare og
loader siden, og kommer aldrig frem. Bruger XP IIS, og synes da det burde
virke... Nogle der kan se problemet?!

MVH
Peter Nielsen

Fra : Mickey Petersen

Dato : 21-06-04 18:09

Peter Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hej.. jeg har prøvet at skrive til en tekstfil, men den vil ikke som jeg
> vil...
>
> Jeg har lavet en test.asp med bare den kode fra html.dk
>
> <%
&gt; Dim fso, f, filespec
&gt; Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
&gt; filespec = Server.Mappath("tekstfil.txt")
&gt; Set f = fso.OpenTextFile(filespec,2)
&gt;
&gt; ' Skriv tekst i en linie
&gt; f.WriteLine "VBScript og ASP er sjovt!"
&gt;
&gt; ' Åbn filen til læsning og læs linie
&gt; Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
&gt; Response.write f.ReadLine
&gt;
&gt; f.Close
&gt; %>

> [...]
og
> loader siden, og kommer aldrig frem. Bruger XP IIS, og synes da det burde

Det er tilladt at skrive til den pågældende mappe, ikke?

Ellers, hvis du har en firewall så prøv at lukke den, oplever tit at den
ikke lader brugeren åbne bestemte filer (i dette eksempel; et stylesheet).

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne