hvordan laver jeg Login på min www
Fra : Kristian

Dato : 13-06-04 11:27

Jeg vil gerne vide hvordan man laver en enkelt login med
brugernavn og password ? men den skal også være sikker !

tak på forhånden

Vh.
Kristian Ladefoged

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Graae Jensen

Dato : 13-06-04 13:14

Kristian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil gerne vide hvordan man laver en enkelt login med
> brugernavn og password ? men den skal også være sikker !

Her på HTHL.dk findes et login du kan benytte.
Mener det ligger under Scripts, men sådan et login er aldrig 100%
sikert.

Fra : Kristian

Dato : 14-06-04 16:24

Men hvor kan jeg købe et program til det

Mvh.
Kristian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 14-06-04 21:23

Kristian wrote:
> Men hvor kan jeg købe et program til det

Program?
Javascript kan skrives i notepad, hvis man ikke har andet. Hvad er det, du
ønsker?

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-06-04 16:37

Kristian wrote:
> Jeg vil gerne vide hvordan man laver en enkelt login med
> brugernavn og password ? men den skal også være sikker !

www.hjemmesideskolen.dk/scripts/pscript.asp beskriver et login, hvor
sikkerheden er op til 80 billioner til 1 ved et vlag af f.eks. 8 karakterer
i både brugernavn og password.

Det giver eventuelle hackere noget at pusle med
Men det forudsætter selvfølgelig, at de betroede ikke sidder og laver
direkte links til det beskyttede materiale.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Jesper Holm

Dato : 13-06-04 20:03

Kristian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jeg vil gerne vide hvordan man laver en enkelt login med
> brugernavn og password ? men den skal også være sikker !

Hvis du har adgang til noget serverside fx PHP, kan du benytte
dette til at lave et _meget_ nemt login-system.

I det tilfælde skal du oprette et nyt indlæg i den respektive
nyhedsgruppe (fx dk.edb.internet.webdesign.serverside.php) med
henblik på en forklaring/løsning.

Jeg har en løsning på din forespørgelse, men som nævnt bør du
henvende dig i en anden nyhedsgruppe.

Med venlig hilsen
Jesper Holm

Fra : karl