Userid til process
Fra : ZAP

Dato : 04-05-01 09:12

Hvordan giver jeg mit program (c++) sit eget userid??
Programmet skal have sit eget userid så, andre processer ikke interfererer
med det.

--
Venligst ZAP

Fra : Lars Henriksen

Dato : 04-05-01 09:29

ZAP wrote:

> Hvordan giver jeg mit program (c++) sit eget userid??
> Programmet skal have sit eget userid så, andre processer ikke interfererer
> med det.

Er det ikke nok, at processen har sit eget PID?
Du kan være sikker på, at systemet tildeler hver ny process du laver et unikt PID.

cheers
Lars

Fra : ZAP

Dato : 04-05-01 13:56

"Lars Henriksen" <olav@mip.sdu.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke nok, at processen har sit eget PID?
> Du kan være sikker på, at systemet tildeler hver ny process du laver et
unikt PID.

Problemet er at når jeg opretter en semaphor får denne brugerens (den der
har logget på) ID og group. Denne bruger vil så kunne interferere med
semaphoret ved at køre andre processer. Eller er det mig der har misforstået
noget?

Venligst ZAP

Fra : Lars Henriksen

Dato : 05-05-01 07:40

ZAP wrote:

> [...]
> semaphoret ved at køre andre processer. Eller er det mig der har misforstået

(går udfra at du bruger Linux og posix semafore, ikke Sys V)
Skal man ikke have en reference til den pågældende semafor, for at kunne
operere på den (semctl??)? Du laver vel en semget og får et id tilbage,
som du bruger til at referere til semaforen, ik? Jeg tror ikke brugeren
der ejer parentprocessen betyder noget her. Har du et id til semafor
kernestrukturen så kan du ændre i den.

Jeg er dog ikke 100%, så correct me if i'm wrong.

cheers
Lars