"Peter Hohnen" <Peter_nospam_@gurrelundchemdry.dk> skrev i en meddelelse
news:m9dkc0h07vfg8po9q5qlvu2iuj06cceopg@4ax.com...
KLIP
> med forlov; det er jo netop spørgsmålet
Skal jeg forstå dig således osv. osv.....
)
De normalt anvendte "standardfraser" vil jeg ikke mene kan være ret
forskellige (vort sprog er jo ej så righoldigt).
At opnå del-/accepter i det ene eller andet kursus, kan vel heller ikke være
så forskellig.
Om virksomheden anvender en tragt eller en pyramide for anskueliggørelsen,
er vel heller ikke den store forskel.
Det bedste kursus jeg har deltaget i, var et dedikeret kursus ved
ansættelsen gående på virksomhedens produkter.
Det indeholdt behovsanalyse, at vende egenskaberne ved produkterne til
del-accepter (salgsteknik), få så mange af disse delaccepter som mulig og
efterfølgende afslutte salget .... meget kort ridset op.
Jeg har kun deltaget i 2, hvoraf det ene har jeg kunne bruge hele livet
(når det gælder rent salg).
Det var hos henholdsvis Rank Xerox og Siemens A/S (morsomt nok var
underviserne hos Siemens gamle RX-folk, så indholdet var gammelkendt).
Skal du bruge et salgskursus eller en pep talk eller et salgskursus til dine
(eller dig selv) folk..?
--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn