ny bruger måske
Fra : Michael

Dato : 11-06-04 21:32

Jeg har fået Unix programpakken og overvejer at installere den på min pc.
Jeg vil nu spørge en kyndig om det er tilrådeligt at installere oven på mit
Windows XP.
Min cp. er en multimediemaskine med en pentium 4
og 160 GB harddisk, der er stadig god plads.
I det hele taget, skal jeg installere or not.
og i givet fald hvordan gør jeg det lettest for mig selv
med venlig hilsen
Michael mail-vibelund@stofanet.dk

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 11-06-04 21:53

On 2004-06-11, Michael <mail-vibelund@stofanet.dk> wrote:

[Det er på tide med en faq om det her, hvilket er en _god_ ting]

> [...]
> Min cp. er en multimediemaskine med en pentium 4
> og 160 GB harddisk, der er stadig god plads.
> I det hele taget, skal jeg installere or not.

Jeg synes du skal hente knoppix fra knopper.net, brænde den og prøve den.
Det er en såkalt live cd, hvor harddisken ikke røres. Så kan du lege lidt og
prøve hvad linux er for noget.

Hvis det fænger, så vil jeg anbefale et finde den udgave (distribution) som
en af dine kyndige linux/unix venner bruger. Så har du support lige ved
hånden og hvis det er gode venner kan de godt klare en 200-300 spørgsmål den
første måned

Thomas

Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 11-06-04 22:32

Michael wrote:

> [...]
> I det hele taget, skal jeg installere or not.
> og i givet fald hvordan gør jeg det lettest for mig selv

Hej Michael

Prøv at kigge på http://www.linuxbog.dk - der er nogle rigtig gode bøger
ligefra begynder, hvad du skal gøre til hvordan du får sat din
firewall op (altså ligefram begynder til avanceret).

Det var sådan jeg startede, og det er altså gratis det hele.

Held og lykke.

M.v.h. Hans-Henrik