Pris på PEX rør
Fra : Steen Graversen

Dato : 11-06-04 13:31

Hejsa
Jeg skulle bruge nogle fleksible vandrør -såkaldte PEX rør og smuttede
derfor op til den lokale VVS mand som kun bor 3 gader herfra. Jeg snakkede
med kontordamen og en montør som afmålte og afskar 25 meter rør til mig. Jeg
spurgte efter prisen, men det kendte han intet til og kontordamen kunne ikke
lige fortælle mig prisen. Hun fik min adresse og vi aftalte at hun skulle
sende regningen. Nu har jeg fået regningen og prisen på mine 25 meter rør er
højere end min vildeste fantasi (og jeg har ellers en god fantasi).

AFHENTNING AF MATERIALER
WIRSBO-PEX R I R 15 08 7220 25 Meter a 48,6 ialt 1.215,00 kr excl moms
og med moms 1.518,75

Prisen er ca 4 gange så høj som hvis jeg havde købt hos www.billigVVS.dk.
kik.evt her http://www.billigvvs.dk/shop/productinfo.asp?id=13325
Jeg ringede til firmaet og snakkede med kontordamen som sagde at det var
listeprisen jeg betalte og hun syntes ikke den var for dyr.

Nu sidder jeg her og føler mig dum og naiv!
Hvad kan jeg gøre bortset fra at betale regningen?

Mvh
Steen

Fra : Anette

Dato : 11-06-04 13:44

Steen Graversen <duerIkke@duerikke.dk> wrote:

> Nu sidder jeg her og føler mig dum og naiv!
> Hvad kan jeg gøre bortset fra at betale regningen?

Du kunne da forsøge at levere det tilbage, evt med annoncen fra Jem &Fix
hvor pexrør (til gulvvarme) sælges for 498, - kr for 120 m.
http://www.jemogfix.dk/ side 10 nederst

/ Anette

Fra : bme

Dato : 11-06-04 13:58

> Nu sidder jeg her og føler mig dum og naiv!
> Hvad kan jeg gøre bortset fra at betale regningen?

Du skulle have bedt om den konkrete pris da du købte varen. Du kan ikke gøre
noget nu. Vvs'eren er ikke forpligtet til at tage varen tilbage (du har
sikkert også allerede brugt den).

Havde du derimod fået et prisoverslag da du købte pexrørene, havde du været
meget bedre stillet, hvis den endelige pris var urimelig. Men på den anden
side, så havde du nok heller ikke købt det der til de priser som han holder.

Kan da godt forstå at nogle får lavet noget sort, 1/4 af prisen for
materialerne og 1/2-1/3 af arbejdslønnen. At man så vinker farvel til
garantien er noget andet.

Det kan godt være det lyder lidt hårdt, men tør øjnene og betal, og betragt
det derefter som (dyre) lærepenge - du kan ikke rigtigt gøre andet.

/bo
Som absolut syntes at 1500,- er alt for meget for 25 meter pex.

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-06-04 14:47

Steen Graversen wrote:

> [...]
> Jeg ringede til firmaet og snakkede med kontordamen som sagde at det var
> listeprisen jeg betalte og hun syntes ikke den var for dyr.

Jeg ved ikke hvorfor de kalder sig billigvvs, deres priser er da alt for
høje.
http://www.vvs-grossisten.dk/brugsvand/page2.html

kr 8,13 per meter inclusiv moms. 203,13 for 25m.

> Nu sidder jeg her og føler mig dum og naiv!
> Hvad kan jeg gøre bortset fra at betale regningen?

Jeg kender godt følelsen.

Spørg altid i nyhedsgruppen først.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

It's been proven that research causes cancer in rats.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-06-04 20:33

Steen Graversen wrote:

> [...]
>
>Nu sidder jeg her og føler mig dum og naiv!
>Hvad kan jeg gøre bortset fra at betale regningen?

Nu er der meget stor forskel på kvalitenen af plastik.
og prisen svinger tilsvarende.

Hvis man skal med regne en pris for at hugge gulvet op for at
skifte røret om 10år så kan den dårlige kvalitet ikke svare sig.

Fra : tb

Dato : 11-06-04 21:13

> Nu er der meget stor forskel på kvalitenen af plastik.
> og prisen svinger tilsvarende.
>
> Hvis man skal med regne en pris for at hugge gulvet op for at
> skifte røret om 10år så kan den dårlige kvalitet ikke svare sig.

ja, men jeg købte en 50m rulle Wavin rør-i-rør for omkring 800 på nettet, og
der burde kvaliteten være helt ok. Stadig langt fra den pris der nævnes

Fra : Rune

Dato : 11-06-04 22:01

Hej Steen

Det er meget dumt at købe noget uden at kende prisen på forhånd.
Nu er der i praksis ingen der handler til listeprisen - men den pris de
opgiver mener jeg også er ca. det dobbelte af listeprisen. Så bed hende om
at vise dig prislisten. Så kan du måske slippe med at betale listeprisen
(men så bliver du stadigvæk snydt!)

Mvh
Rune