quota og redhat 9
Fra : René Jensen

Dato : 11-06-04 10:46

Hej,

Jeg vil gerne lave noget dsik styring på min server, evt. med quota.
Men når jeg skal redigere min /etc/fstab løber jeg ind i et problem for jeg
har læst at jeg skal gøre som følgende:

/dev/hda2 /home ext2 defaults 1 1

til

/dev/hda2 /home ext2 defaults,usrquota 1 1

men min fstab er sådan:

LABEL=/ / ext3 defaults 1 1
LABEL=/boot /boot ext3 defaults 1 2
none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0

none /proc proc defaults 0 0
none /dev/shm tmpfs defaults 0 0
/dev/hda3 swap swap defaults 0 0
/dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto,owner,kudzu 0
0
/dev/cdrom /mnt/cdrom udf,iso9660
noauto,owner,kudzu,ro 0 0
/dev/cdrom1 /mnt/cdrom1 udf,iso9660
noauto,owner,kudzu,ro 0 0

Mit spørgsmål er så, hvordan gør jeg det ?? har søgt google igennem....
Den indholder jo ikke noget lignende '/dev/hda2 /home ext2 defaults 1
1'
men kun labels.

på forhånd tak

mvh
rené

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 11-06-04 10:55

René Jensen wrote:
> LABEL=/ / ext3 defaults 1 1
> LABEL=/boot /boot ext3 defaults 1 2

Du har ikke nogen selvstændig /home partition. Du kan sætte quota på
/ eller på /boot. Sidstnævnte er nok ikke så relevant.

Hvis ovenstående opskrift er rigtig, er det altså linien med
LABEL=/ du skal rette i, hvis du vil lægge quota på / partitionen.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : rene

Dato : 11-06-04 12:22

"Mogens Kjaer" <mk@crc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mogens Kjaer, Carlsberg A/S, Computer Department
> Gamle Carlsberg Vej 10, DK-2500 Valby, Denmark
> Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

takker...

rene.