"Uffe Kousgaard" <look_at_
www.routeware.dk> skrev i en meddelelse
news:40c98acd$0$216$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> The Mann wrote:
> > Tak for hurtig besvarelse
> > de 280 km er nu kun et eksempel, daglig bliver det ca 40 km,men er
> > det en kmpris vi snakker om??
>
> Hvis det er dagligt og til det samme sted hver dag, så vil T&S nok opfatte
> det som kørsel til/fra arbejde og så er du underlagt de almindelige regler
> om befordringsfradrag.
>
> hilsen
> Uffe
>
>
Derfor er det så smart at have administrationdskontor eller drive
virksomheden fra bopælen (firmaet kan evt. være registreret og tilmeldt på
den adresse). Derfor sker al udkørsel til firmaets andre adresser, som
f.eks. en som salgskontor, og måske en anden som produktion og lager.
Der er således ikke kørsel mellem hjem og arbejdsplads. Jeg måtte i
hvertfald ikke køre bil fra privaten over entreen til kontoret.
. Jeg har
i øvrigt aldrig haft problemer med den ordning. Der bliver omhyggeligt ført
kørebog med slut km-tæller - start km-tæller = x km fra -- til, og er det en
"høkertur" (d.v.s. en tur med flere stop under vejs - rute med kundebesøg
f.eks.).
Men skatteligningen i de forskellige kommuner falder jo fortrinsvis over
kørselsregnskaber, da deres horisont sjællent strækker længere end til, at
der må være masser af penge at hente på den front, så entydige
"anbefalinger" kan ikke gives. Mange skatteligninger har endten ikke selv
tilstrækkeligt kendskab til lovginingen eller bøjer den til ugunst for
skatteyderen - blot med beløb store nok til, at det ikke kan "betale" sig at
klage over ligningen. Så kan de jo også oppebære deres præstationstillæg.
--
Med venlig hilsen
Karsten H. Jensen