Generet af duer
Fra : Kirsten

Dato : 11-06-04 07:39

På vores vindskeder/udhæng sidder der tit ringduer. De er ved at blive et
stort problem, da de skider på vores terrasse og vinduer. Kan man købe et
sømbånd at sætte på eller er der nogen som har et godt forslag?
På forhånd tak!
Kirsten

Fra : Nette

Dato : 11-06-04 10:32

"Kirsten" skrev

> På vores vindskeder/udhæng sidder der tit ringduer. De er ved at blive et
> stort problem, da de skider på vores terrasse og vinduer. Kan man købe et
> sømbånd at sætte på eller er der nogen som har et godt forslag?

Velkommen i klubben.
I årevis har vi været plaget af duer. Dog værst i foråret, når de bygger
rede hele tiden.
Vi har prøvet med små vindmøller som ungerne får om sommeren. Vi har prøvet
med kosteskafte med plastikposer på. Med tråde hele vejen over med
ståltrådsringe. Med grønne net, ligesom dem man ligger over jordbærplanterne
i haven. osv. osv. osv.
Det sidste er mest effektivt, men ikke så kønt. Dog kan der ogås nemt komme
indgangshuller rundt omkring, der hvor nettet er spændt fast, hvorfor vi har
måttet tjekke det dagligt.
Fælles for alle de andre muligheder er at det fint virker en overgang, men
duerne vænner sig hurtigt til at det er der og så forsvinder
fugleskræmseleffekten og så begynder de igen at bygge reder på altanen.

Jeg har hørt om nogle, der får en jæger ud til at skyde duerne.
Dog har vi valgt ikke at tage så drastiske metoder i brug.

Nogle siger, de kommer igen og igen, netop fordi de har et sted i nærheden
der er yndlingssted for deres redebygeri.

Nette

Fra : lotte

Dato : 11-06-04 13:33

Inde på Kbh. Hovedbanegård, har de sat nogle sømbånd på de steder hvor de
ikke vil ha duerne sidder. Man kan også selv lave et enkelt system - bank
søm i og så bagefter klip hovederne af. det kan duerne ikke li at sidde på.

Lotte

Fra : H.S.

Dato : 11-06-04 14:11

"lotte" <charlotte_andersen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke vil ha duerne sidder. Man kan også selv lave et enkelt system - bank
> søm i og så bagefter klip hovederne af. det kan duerne ikke li at sidde

Det forstå jeg godt, jeg ville knagemen heller ikke sidde på dem

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 11-06-04 16:32

On Fri, 11 Jun 2004 08:38:36 +0200, "Kirsten" <kirsten@paradis.dk>
wrote:

> [...]
>stort problem, da de skider på vores terrasse og vinduer. Kan man købe et
>sømbånd at sætte på eller er der nogen som har et godt forslag?

Det her virker: http://www.duebekaemperen.dk/duepigge.html

KS

Fra : Kirsten

Dato : 14-06-04 20:46

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det her virker: http://www.duebekaemperen.dk/duepigge.html
>
> KS

Tak for jeres svar. Duepiggene ser ud til at kunne være ganske gode.
Kirsten