Lyde i rør HJÆLP!
Fra : Carina

Dato : 10-06-04 21:00

Hej

Jeg bor i en lejlighed hvor dunkelyde fra rørene er ved at drive mig til
vanvid. Var det tortur var jeg brudt sammen for længst, og havde fortalt
alt!

Det dunker så højt og vedvarende, det giver søvnbesvær og lyden er umulig at
holde ude med ørepropper

Er der ikke noget man kan gøre? Tømme rørene på en eller anden måde?
Anything?

VH
Carina

Fra : Bo Br

Dato : 11-06-04 00:16

"Carina" <carwina@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> holde ude med ørepropper
>
> Er der ikke noget man kan gøre? Tømme rørene på en eller anden måde?

Det kan være to ting.

1) vandet er for varmt = vandet bliver til damplommer. Det larmer. Sænk
temp. så holder det op.
2) der er luft i rørne, så skal de luftes ud (på høje de punkter) dvs. hos
din overbo, eller hvis der ingen overbo er så er det på loftet det foregår.
Der vil givetvis være små udluftnings skruer lige til det samme.

Bo Br

Fra : mcloud

Dato : 11-06-04 07:42

Hej Carina
Da du bor i lejlighed må der findes en varmemester der kan klare
problemet,inviter ham op og lad ham lytte.
Så er det nemlig ejeendommens problem ,og dem der skal løse det
mvh
mcloud

Fra : Thomas

Dato : 11-06-04 14:46

Jeg har haft samme problem, før, hver nat kl 4,30 begyndte rørene at banke i
10 minutter.

Jeg lå som endelejlighed og det var når natsænkningen slog fra.

Problemet kunne ikke løses og ejerforeningen var ret ligeglad med at jeg
vågnede hver morgen kl 4.30 de gad ikke komme og høre på det...

JEg måtte sælge lejligheden med afslag for larmen, jeg ved den nye ejer
måtte brække gulvet op og lægge alle rør i pex slanger før det hjalp...

thomas

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 19:17

"Thomas" <thomas@4701.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> JEg måtte sælge lejligheden med afslag for larmen, jeg ved den nye ejer
> måtte brække gulvet op og lægge alle rør i pex slanger før det hjalp...

Der er nemlig en tredje mulighed ud over de to, som er nævnt tidligere:

Hvis rørene ligger tæt op af fx en bjælke eller strøerne i gulvet (som er
tilfældet hos mig), så kan rørene ligge og gnide sig mod træet - med
bankelyde til følge. Dette sker når temperaturen svinger, fx når
natsænkningen slår fra, og rørene begynder at blive varme -> udvider sig.

Stefan

Fra : Nette

Dato : 11-06-04 23:10

"Stefan" skrev

> [...]
> bankelyde til følge. Dette sker når temperaturen svinger, fx når
> natsænkningen slår fra, og rørene begynder at blive varme -> udvider sig.

Jeg har samme problem som de to andre!!!
Da vi i efteråret begyndte at åbne radiatorene i hele lejligheden, susede
rørene voldsomt. Ingen i opgangen kunne lukke op, uden resten af samme side
af opgangen kunne høre det.
Vi klagede, der kom nogle VVSfolk, lavede det. Der var en del der skulle
udskiftes, fik vi senere at vide hos varmemesteren.
MEN....Siden da og indtil vi lukkede helt for radiatorene igen her til
foråret, BANKEDE det i rørene. Både ungerne og jeg vågnede af det næsten
hver nat.
Jeg klagede til varmemesteren, som sagde at der ikke var noget at gøre ved
det, det var fordi jernrørene udvidede sig, når de blev varme. - Men det var
altså sådan hele natten, hvor vi slet ikke rørte ved radiatorene.

Mit spørgsmål er nu, da det også er det du nævner kan være grund til det,
kan det pludselig komme af sig selv? Eller kan det være kommet i forbindelse
med det de har lavet i efteråret, hvor de altså ikke skiftede vores rør ud,
de arbejdede kun i kælderen.
Og kan man gøre noget ved det?

Jeg bytter gerne tilbage til min susen i rørene, det kunne man da i det
mindste sove fra!

Nette