Swimmingpool "rense siderne"
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-04 17:57

Er der nogen, der har en god metode til at rense de lodrette sider
indvendig i en swimmingpool ? Det går fint med at "støvsuge" bunden,
men siderne

Vi har prøvet at bruge støvsugeren, når vi står nede i vandet, men ...
Vi flytter mere rundt på os selv fordi man ikke vejer så meget nede i
vandet. Oppefra er meget anstrengende.
Vi har prøvet med en trykluftrenser, men den kan kun nå knap 1 meter
ned i vandet, der er 1½ m dybt.

Jeg ved godt man kan købe en robot, der angiveligt skulle kunne køre
op ad siderne, men...... Den koster jo en herregård.

Vandet har i dag været 22 gr.
En enkelt dag har det været oppe på 24
Vi har et lille solfangeranlæg på taget af carporten.

Mvh
Gerda

Fra : Jørgen

Dato : 10-06-04 20:14

Renses for hvad?
Hvis det er grønalger kan man købe noget til at hælde i vandet.

Har du prøvet at overklorer (chok klorerer)

Eb selvkørende bundsuger koster ca. 22. 000 og holder til pro. brug ca. 2
år. Ellers er der kun den besværlige måde.

Hilsen
Jørgen

Fra : Thïngmand

Dato : 11-06-04 07:28

Brug en gulvskrubbe enten oppe- eller nedefra (eller begge dele) og støvsug
så skidtet op fra bunden bagefter.

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 11-06-04 12:00

"Thïngmand" <michael@thingmand.invalid> wrote in message
> Brug en gulvskrubbe enten oppe- eller nedefra (eller begge dele) og
støvsug
> så skidtet op fra bunden bagefter.

enig !
hvis skidt og alger hænger fast på siderne var det måske en ide at kører med
lavere ph værdi....hvis bassinet er med plastic dug...så skal der være kalk
tilstade for at algerne kan sætte sig fast...fjern kalken og algerne vil
samles på bunden..lige til at støvsuge

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-04 12:01

Hej...
Tak for jeres svar.
Den dag vi gav poolen en ordentlig tur støvsugede vi først bunden. Så
skrubbede vi siderne så meget vi kunne nå oppe fra og resten nedefra.
Vi skulle have gjort det i omvendt rækkefølge. For det løse fra
siderne dalede selvfølgelig ned på bunden, hvor vi netop havde
støvsuget, og der lå det så til en ny gang støvsugning allerde dagen
efter.... så det.....
Om det er alger..... Desværre ja, så tror jeg det, for skidtet er
grønt Nu har vi givet en ekstra god portion kloring og håber det
kan hjælpe. Det kan vel ikke være meningen, at vi skal støvsuge for
alger hver dag....
Poolen er ikke særlig stor den er 7,5 x 3,5 x 1,5 m, men stor nok til
at vi har meget glæde af at bade i den.
Solvarmeanlægget har en styring, der kun sætter pumpen igang når der
er en højere temperatur at hente fra solen. Det vil sige den pumper
ikke på kolde gråvejrsdage....hvis vi da ikke sætter styringen ud af
funktion og får den til at "tvangspumpe" på disse dage. Det tror jeg
er vigtigt, for det grønne kommer på sådanne dage, hvor pumpen står
stille.

Mvh
Gerda

Fra : Jørgen

Dato : 11-06-04 19:11

Det er vigtig at kloret ligger mellem 1.2 og 3.
Ph må gerne komme ned 7.2 og ikke over 7.8
Og så skal vandet renses, det vil sige pumperne skal køre.
At algerne er grønne betyder at de får lys, ellers vil de være brune.
Prøv med algefjerner, og brug ikke for meget da i risikerer at håret bliver
grøn

Jørgen
Bademester