Ferie i sydsverige med børn
Fra : Steen Graversen

Dato : 10-06-04 10:45

Har I ikke nogen forslag til ferie i nævnte verdensdel?
Vi tænker på at tage de 2 små med til Vimmerby og alt det der Astrid
Lindgren halløj, men kunne også godt tænke os noget lidt mere
"skærgårdsdoktoren" agtigt (den der tv-serie) med klipper, vand og bade i
saltvand. Vi vil fortrinsvis benytte campingtelt.

Har I været der og kan I anbefale noget helt specielt ?

Lige et spørgsmål mere, hvordan kommer man lettest dertil i bil fra Århus?
Altså sejler mest muligt og kører mindst muligt? (I kan nok høre at jeg
aldrig bortset fra Stockholm har været i Sverige.
Hilsen
SG

Fra : Lars Raaby

Dato : 10-06-04 13:04

Steen Graversen skrev bl.a.:
> Lige et spørgsmål mere, hvordan kommer man lettest dertil i
> bil fra Århus? Altså sejler mest muligt og kører mindst
> muligt? (I kan nok høre at jeg aldrig bortset fra Stockholm
> har været i Sverige.
Færge fra Grenaa til Varberg. Den sejler dog ikke lige i
øjeblikket. Ellers kik på
http://www.trafikken.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=74714#S
En mulighed er også Århus-Odden og så Hundested-Rørvig og så til
Helsingør -Hesingborg

En side som www.trafikken.dk er sikkert et godt sted at starte.

--
MVH Lars
- Enlig far til en lille dreng

Fra : Henrik Lumholdt Søre~

Dato : 10-06-04 18:21

Jeg kan anbefale Høør dyrepark (staves med svensk Ø!) som ligger i
Sydsverige (nær Malmø, Esløv). Det er et alletiders sted med en skøn stor
naturlegeplads og hvor man selvfølgelig kan se en masse dyr, bl.a elge, og
de er jo super søde

God tur

Pernille R.