Validering af formularfelter
Fra : inga schmidt

Dato : 10-06-04 09:28

Jeg er ikke vant til at bruge javascript, så jeg er løbet ind i
et problem:
Jeg har en formular, hvor jeg gerne vil have, at den kun kan
sendes, når navn og emailadresse er udfyldt. Jeg har brugt et
script fra HTML.dk 'Client-side validering af formularer', men
jeg kan ikke få det til at virke. Formularen ryger afsted, uanset
hvad jeg gør. Er der nogen, der vil være så søde at fortælle mig,
hvor fejlen er? Formularen kan ses her:
www.initiaweb.dk/kopi_af_kontakt.asp

Mvh Inga

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lars Olesen

Dato : 10-06-04 10:29

inga schmidt wrote:

> Formularen ryger afsted, uanset
> hvad jeg gør. Er der nogen, der vil være så søde at fortælle mig,
> hvor fejlen er? Formularen kan ses her:
> www.initiaweb.dk/kopi_af_kontakt.asp

De felter som skal valideres skal hedde det samme som de felter, du har
i formularen.

Kontakt_fuldtNavn
Kontakt_Email

Findes i hvert fald ikke i formularen. Så få felterne til at stemme
overens, så virker scriptet.

Så bør du måske sætte id'er på dine inputfelter, og så kan du i stedet
tilgå dem via document.getElementById("email");

OT:
Desuden bør du ikke sætte <em> omkring de tekster, du skriver før
input-felterne. Brug i stedet <label for="email">Email</label>, hvor
for="" skal indeholde id'et på inputfeltet. Så kan du altid i css lave
alle labels kursiv, hvis du synes det.

--
Lars Olesen
Kan det gøres bedre? Struktur, navigation og brugervenlighed!

Fra : inga schmidt

Dato : 10-06-04 11:18

Lars Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> De felter som skal valideres skal hedde det samme som de felter, du har
> i formularen.
> Findes i hvert fald ikke i formularen. Så få felterne til at stemme
> overens, så virker scriptet.

Hej Lars.
Tak for hjælpen, men jeg har rettet feltnavnene, og det virker stadig ikke.
Der må være ét eller andet, jeg overser?

Fra : Lars Olesen

Dato : 10-06-04 13:01

inga schmidt wrote:

> Tak for hjælpen, men jeg har rettet feltnavnene, og det virker stadig ikke.
> Der må være ét eller andet, jeg overser?

document.forms[0].submit value();

Der er noget galt med den linje. Hint: Mangler et . (punktum)

Fra : inga schmidt

Dato : 10-06-04 15:42

Lars Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> inga schmidt wrote:
>
> document.forms[0].submit value();
>
> Der er noget galt med den linje. Hint: Mangler et . (punktum)

Tusind tak! Det havde jeg aldrig selv fundet. Herligt at nogen gør sig den
ulejlighed at hjælpe.