JavaScript i Meta-tags, er det muligt..?
Fra : Ewan

Dato : 09-06-04 22:32

Jeg er ved at lave et website, hvor en masse navne skal gå igen et utal af
gange, ergo er det fikst at anvende JavaScript...
....men kan det bruges i META tags, så jeg ikke alligevel er nødt til at
skrive (copy/paste) det ind.

Eks.:

<head>
<title>For testing purpose</title>

<script language="JavaScript"><!--
function skriv(tekst)
{
document.write(tekst)
}
var navn = "Rupert Thelonius Firebanks"-->
</script>

karaoke-singer, tap-danser">
</head>

I, <script>skriv(navn)</script>, is a world famous actor, karaoke singer &
tap-danser. My name, <script>skriv(navn)</script> origins from...

Fra : Claus Madsen

Dato : 09-06-04 22:55

Ewan wrote:
> [...]
> utal af gange, ergo er det fikst at anvende JavaScript...
> ...men kan det bruges i META tags, så jeg ikke alligevel er nødt til

Søgemaskinerne indexringsrobotter fortolker ikke JavaScript,
så det ville jeg sige nej til.

--
Claus Madsen - http://clausmadsen.dk

Fra : Ewan

Dato : 09-06-04 23:05

"Claus Madsen" <post@clausmadsen.dk> skrev i en meddelelse

> Søgemaskinerne indexringsrobotter fortolker ikke JavaScript,
> så det ville jeg sige nej til.
>
> --
> Claus Madsen - http://clausmadsen.dk

Øv.., men tak for et hurtigt svar, Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-06-04 23:10

Ewan skrev:

> [...]
>gange, ergo er det fikst at anvende JavaScript...
>...men kan det bruges i META tags, så jeg ikke alligevel er nødt til at

Hvis du har mulighed for at bruge php, ssi eller php, så brug det
til at inkluder indhold med.
--
Knud

Fra : Ewan

Dato : 10-06-04 12:07

> Hvis du har mulighed for at bruge php, ssi eller php, så brug det
> til at inkluder indhold med.
> --
> Knud

Ja, det ville jo generere siden, inden den blev læst af robotter, men sagen
er at jeg endnu ikke kender den server sitet skal ligge på.
Jeg er bare lidt tidligt ude med koderne. Indtil videre er der intet
forgjort, men ved fremtidige opdateringer ville det jo gøre tingene lidt
lettere.
Men nye sider bliver kun føjet til én gang om året, så det er ikke så slemt.
Jeg ville bare gerne gøre det så fikst som muligt.
;)

Ewan

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-06-04 13:32

Ewan wrote:

> [...]
> gange, ergo er det fikst at anvende JavaScript...
> ...men kan det bruges i META tags, så jeg ikke alligevel er nødt til at

Prøv at se det her link:
http://searchenginewatch.com/webmasters/article.php/2167891

Det er kun 2 søgemaskiner, Inktomi og Teoma, der benytter META-tag'en
"KeyWords". Og hvor mange besøgende for du fra dem?

Overvej om "keywords" ikke er noget du bare skal droppe

Hintzmann c",)

Fra : Ewan

Dato : 17-06-04 21:13

"Martin Hintzmann Andersen" <no@spam.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> "KeyWords". Og hvor mange besøgende for du fra dem?
>
> Overvej om "keywords" ikke er noget du bare skal droppe

AllTheWeb, der ligger på linie med Google anvender "Description" (det gør de
fleste i virkeligheden).
Ud over det har forfatteren tilsyneladende intet kendskab til den danske
Jubii (Yuppie..!), som både bruger KeyWords og Description.

Men jeg gjorde det på "den hårde måde" (C:

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 18-06-04 06:28

Ewan wrote:

> [...]
> Ud over det har forfatteren tilsyneladende intet kendskab til den danske
> Jubii (Yuppie..!), som både bruger KeyWords og Description.

Ja, de fleste søgemaskiner bruger "description" i mere eller mindre grad.

De har ikke skrevet om Jubii da det ikke er en søgemaskine som aktivt
via en spider går ud og opsøger nye sider, det er en indeks maskine som
man skal tilmelde sig til - der er stor forskel.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/