læs fra en tekst fil og lav et array
Fra : pepss

Dato : 09-06-04 20:39

Hejsa NG

jeg har en tekst fil hvor jeg gemme nogle data f.eks.
99, 09-06-2004 00:52:27
99, 09-06-2004 01:29:11
469, 09-06-2004 07:15:31
403, 09-06-2004 09:00:07
1032, 09-06-2004 10:11:56

når jeg henter dem fra tekst filen og udskriver dem på denne måde:

Do While not f.AtEndOfStream
Response.Write f.ReadLine & "<br>"
Loop

går det som det skal og jeg får det hele med men hvis jeg prøver at lave en
array går det galt(alle data komme ikke med).
jeg har prøvet på denne måde

Do While not f.AtEndOfStream
Response.Write f.ReadLine & "<br>"
arrlog = Split(f.ReadLine,",")
Loop

er der en der kan sige mig hvad der går galt?

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 09-06-04 21:09

> går det som det skal og jeg får det hele med men hvis jeg prøver at lave en
> array går det galt(alle data komme ikke med).
> [...]

Hey Pepss

Du laver et array hver gang du gennemløber linien, på den måde får du kun de
sidste data med.
Desuden springer du frem til en ny linie hver gang du læser med f.ReadLine

Prøv med:

Do While not f.AtEndOfStream

Filestr = f.ReadLine

Response.Write Filestr & "<br>"
arrlog = arrlog & Filestr & ";"
Loop

arrlog = Split(f.ReadLine,";")
Nu har du dit array

Nu håber jeg at det kan bruges, det er længe siden jeg har arbejdet med file
system object sidst
Mvh Janus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 09-06-04 23:21

"Janus Sander Schiøtte" skrev

> [...]
> sidste data med.
> Desuden springer du frem til en ny linie hver gang du læser med f.ReadLine

ja selvføglig!

> Nu håber jeg at det kan bruges, det er længe siden jeg har arbejdet med
file
> system object sidst

ja det var lige det vink med en vongstang jeg skulle bruge