Kanten af en spåndplade....
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 09-06-04 20:15

Hej NG.

hmm gadvide om dette er den rette gruppe.. kunne ikke lige finden en mere
egnet udfra navn..
nå.. men her goes:

Når man nu har været nærrig, og selv lavet et pc-bord ud af en 200x80cm
spåndplade, fint bord, men...
geniet havde lige over set 1 ting (well.. 2 ting, at bauhaus havde en
ligende plade til billige penge i ægte træ den uge..) kanten... kanten er jo
pisse skarp... nogen der har set en form for skinde/liste eller andet, der
kan måske ligge en dæmper på snitsårne under hænderne?? en form for
tastatur-håndstøtte faktisk.. syntes bare det måske ville være pænt at have
hele vejen hen, istedet for 1 til tastatur og en til mus (x2 pc'er)

mvh.

Jan Rasmussen, nærrig Radiomekanikker

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 09-06-04 21:15

On Wed, 9 Jun 2004 21:14:34 +0200, "Jan Rasmussen"
<jan_goofy@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>tastatur-håndstøtte faktisk.. syntes bare det måske ville være pænt at have
>hele vejen hen, istedet for 1 til tastatur og en til mus (x2 pc'er)

Køb en træliste, enten en halvrund (halvstaf) eller en, hvor der
runder i den ene side (a la en sokkelliste) i samme tykkelse som
pladen. Limes/dyknagles på.

Alternativt kan du slibe kanten halvrund og spartle/male den bagefter.

KS

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-06-04 19:09

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Køb en træliste, enten en halvrund (halvstaf) eller en, hvor der
> runder i den ene side (a la en sokkelliste) i samme tykkelse som
> pladen. Limes/dyknagles på.

Hej.

Genial ide, simple og effektiv. det må jeg prøve.

Tak Keld S.

Mvh.

Jan Rasmussen - Tv-doktor og snart Træ-doktor

Fra : Tomas Jensen

Dato : 11-06-04 11:48

Jan Rasmussen wrote:
> [...]
> tastatur-håndstøtte faktisk.. syntes bare det måske ville være pænt at have
> hele vejen hen, istedet for 1 til tastatur og en til mus (x2 pc'er)

Håndstøtte.... Hva' med en rørisolerings dims. Smæk den omkring kanten,
og beklæd den... evt. med et stykke skind?

mvh Tomas

Fra : Quatalis

Dato : 14-06-04 13:26

Enten kan du lime/stifte en træliste på eller du kan købe en rulle laminat
kantbånd som du stryger på (så kanten kommer til at se ud som fx kanten på
en laminat køkkenlåge). Personligt ville jeg foretrække en pæn træliste

MVH Qua