Automatisk generering af "senest redigeret~
Fra : Kasper O

Dato : 09-06-04 12:49

Hej

Inspireret af http://www.html.dk/tutorials/asp/lektion14.asp vil jeg lave
funktion (som jeg kan bruge i min include-footer), således at jeg på hver
webside automatisk får genereret en tekst som angiver hvornår filen er
blevet ændret (og dermed opdateret).

Koden ser således ud:
<%
Dim fso, f, filespec

filespec = Server.Mappath("index.asp")
Set f = fso.GetFile(filespec)
Response.Write "<p>Siden er senest blevet opdateret " & f.DateLastModified &
"</p>"
%>

Problemet er at jeg her refererer til en specifik fil, index.asp. Det jeg
ønsker er, at hvis jeg f.eks. har en fil som hedder om_sitet.asp og som
inkluderer min lille kode, så skal koden automatisk indsætte om_sitet.asp
ind i stedet for index.asp.
Nogen der kan forklare hvordan man gør dette?

På forhånd tak.

Kasper

Fra : Mikoangelo

Dato : 09-06-04 16:26

[On on, 09 jun 2004 11:49:00 GMT, "Kasper O" wrote (link:
[deletia]
> [...]
> automatisk indsætte om_sitet.asp ind i stedet for index.asp.
> Nogen der kan forklare hvordan man gør dette?

Hvorfor ikke bare, i stedet for at skrive en streng i MapPath(), så
skrive
MapPath(VARIABELNAVN)
og så i toppen af den side, du vil inklude i, skrive
Dim etc...
VARIABELNAVN = Request.Path 'Jeg kender ikke den præcise kommando til
at få den aktuelle filsti.

Måske kan det gøres bare ved at skrive
MapPath(Request.Path)
is stedet for det første, men hvad ved jeg?!?

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 09-06-04 22:12

> [...]
>
> Måske kan det gøres bare ved at skrive
> MapPath(Request.Path)
> is stedet for det første, men hvad ved jeg?!?

- Du har fat i noget der..
Det er også det åbentlyst mest logiske at gøre.
Dog hedder kommandoen, der giver dig den aktuelle filsti
Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")

Så kan du i din inkluderingsfil (f.eks. lastmodified.inc eller hvad den nu
hedder) skrive følgende:

<%
Dim fso, f, filespec, RelativFilSti, FysiskFilSti

RelativFilSti = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
FysiskFilSti = Server.MapPath(RelativFilSti)

filespec = FysiskFilSti
Set fso = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.GetFile(filespec)
Response.Write "<p>Siden er senest blevet opdateret " & f.DateLastModified &
"</p>"

' Husk altid at lukke objekter igen!
Set f = Nothing
Set fso = Nothing
%>

Det smarte her er, at du ikke behøver at angive stien på den side, hvor
filen bliver inkluderet - da SSI afvikles før ASP så ASP-fortolkeren (hedder
det ikke det?!?!) ser det hele som om det er en samlet fil...

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 11-06-04 10:36

Sk... smart.

Fed ide. Tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Nygaard

Dato : 11-06-04 10:38

Sk... smart.

Fed ide. Tak.

Jeg glemte lige mit spørgsmål før. Beklager.

Hvordan sætter jeg så response.write til at vise den skrifttype jeg vil have
fra min style.css?

Fra : Kasper O

Dato : 11-06-04 11:53

"Henrik Nygaard" <zeus_@ofir.dk> wrote in message

> Hvordan sætter jeg så response.write til at vise den skrifttype jeg vil
have
> fra min style.css?

Response.Write "<p><font class=CSS_CLASS>Siden er senest blevet opdateret "
& f.DateLastModified &
"<font></p>"

Det må være noget i den stil...

Kasper

Fra : Kasper O

Dato : 11-06-04 11:43

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Set f = fso.GetFile(filespec)
> Response.Write "<p>Siden er senest blevet opdateret " & f.DateLastModified

Jamen, det var jo lige hvad jeg skulle bruge - tusind tak!

Hvis nogen kopierer ovenstående kode, så husk at Reponse.Write-sætningen
skal være på én linje.

Kasper

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-06-04 15:15

Henrik Nygaard skrev:

> Fed ide. Tak.

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget.

Læs gerne <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp>.

> Hvordan sætter jeg så response.write til at vise den
> skrifttype jeg vil have fra min style.css?

Hvis jeg forstår dig korrekt:

Response.write "<p class=""special"">Hejsa</p>"

- udskriver <p class="special">Hejsa</p> som vil benytte de css-
egenskaber du har defineret for det pågældende klassenavn. Det er
også muligt du kan klare dig uden klasser, hvis font-valget skal
gælde for alle elementer af en bestemt type.
--
Jens Gyldenkærne Clausen