Script til fil-upload på pc og mac
Fra : Bo Dudek

Dato : 09-06-04 09:15

Hejsa

Jeg har søgt en del efter et script, som kan håndtere filupload til en
ftp-server. Det specielle er, at scriptet skal have en loadbar, der
viser, hvor mange procent brugeren har uploadet. Scriptet skal fungere
til både pc og mac og må ikke kræve et vanvittigt specielt plugin
eller lignende.

Anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 09-06-04 09:25

Bo Dudek wrote:

> [...]
> viser, hvor mange procent brugeren har uploadet. Scriptet skal fungere
> til både pc og mac og må ikke kræve et vanvittigt specielt plugin

Det prøvede jeg på et tidspunkt og fandt ud af at det ikke var muligt.
Det skyldes at du serverside mæssigt ikke ved hvor meget der kommer og
clientside mæssigt ikke aner hvor meget der er blevet sendt. Den bedste
indikator er nok browserens statusbar.
Alternativt kan du lave en animeret gif-fil e.lign. der indikere at
server og browser stadig arbejder på at uploade filen.

Hintzmann c",)

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 09-06-04 20:29

[...]

> [...]
>Det skyldes at du serverside mæssigt ikke ved hvor meget der kommer og
>clientside mæssigt ikke aner hvor meget der er blevet sendt. Den bedste

jeg vil faktisk ikke give dig ret.. tjek lige denne side

http://www.schweitzer.dk

og vælg 'filserver' i øverste venstre hjørne.. ehm.. det fungerer
ganske glimrende..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 10-06-04 07:21

Bo Kamp Dudek wrote:

> jeg vil faktisk ikke give dig ret.. tjek lige denne side
>
> http://www.schweitzer.dk
>
> og vælg 'filserver' i øverste venstre hjørne.. ehm.. det fungerer
> ganske glimrende..

Jeg kan ikke få det til at virke

Den står kun på de første 5-10% og kommer ikke længere før vinduet
lukkes. Det tyder på at det er lavet med noget refresh af siden som
opdatere hvor langt den er nået...

Upload-componentet skal så vide hvor meget der kommer før den kan
fortælle hvor meget der mangler. Og den del har jeg ikke kunne få til at
virke, da der ikke i HTTP headeren står hvor meget der bliver sendt.

Men det kunne være interessant at vide hvilket upload-component de bruger?

Hintzmann c",)

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-06-04 10:30

[...]

>Men det kunne være interessant at vide hvilket upload-component de bruger?

hjemmeprogrammeret.. jeg kender firmaet, men har ikke adgang til
komponenten..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 10-06-04 20:42

En Perl komponent.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-06-04 00:17

Bo Kamp Dudek skrev:

> jeg vil faktisk ikke give dig ret.. tjek lige denne side
>
> http://www.schweitzer.dk
>
> og vælg 'filserver' i øverste venstre hjørne.. ehm.. det
> fungerer ganske glimrende..

Hm - det er ikke lige hvad jeg kalder glimrende. Mozilla viser en
tom ramme, IE viser "Handlingen blev annulleret."
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bo Dudek

Dato : 10-06-04 06:29

[...]

>Hm - det er ikke lige hvad jeg kalder glimrende. Mozilla viser en
>tom ramme, IE viser "Handlingen blev annulleret."

beklager.. jeg ved ikke om det skyldes, at deres server er nede..
ehm.. men det plejer at virke..

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk